رییس اتحادیه لوازم خانگی مطرح کرد؛

افزایش قیمت لوازم خانگی دور از انتظار است

عصر کالا- رییس اتحادیه لوازم خانگی در واکنش به برخی پیش بینی ها در خصوص افزایش قیمت لوازم خانگی تصریح کرد: افزایش قیمت لوازم خانگی محتمل نیست.

افزایش قیمت لوازم خانگی دور از انتظار است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ال کا ایران، محمد طهان‌پور در خصوص برخی پیش بینی ها مبنی بر احتمال تغییر قیمت لوازم ‌خانگی از ماه آینده را رد کرد و اظهار کرد: کسانی که این خبر را گفتند باید براساس مدرک سخن خود را تایید کنند. هم اکنون به طور رسمی ما از شرکتی که قیمت‌های خود را افزایش داده باشد، لیستی را دریافت نکرده ایم. در خبرها نیز گفته شده که «امکان» دارد قیمت ها افزایش پیدا کنند و ما این امکان را محتمل نمی دانیم.

    وی ادامه داد: درست است که مواد اولیه گران شده و من هم آن را تایید می‌کنم ولی بازار اشباع شده و قیمت‌ها نیز بالاست. این امر موجب شده تولیدکنندگان حاشیه سود بسیار کمی داشته باشند.

    رییس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت کالاها ممکن است مشتری کالاهای خارجی را خریداری کند، تصریح کرد: از طرفی دیگر اگر قیمت‌ها افزایش یابد، کالاهای خارجی در کنار آن در بازار موجود است که قیمت‌های نزدیکی به یکدیگر دارند، بنابراین مشتری به سمت خرید کالاهای خارجی می‌رود.

    طهان‌پور با بیان اینکه اگر شرکتی هم قیمت اجناس خود را گران کرده، بهتر است لیست قیمت های خود را برای ما ارسال کند تا ما علت گرانی را بررسی کنیم، خاطرنشان کرد: بعضی از شرکت ها در این خصوص مردم را دچار آشفتگی می کنند تا بتوانند با جوسازی و ایجاد حرکتی در بازار کالای خود را به فروش برسانند.

    وی اضافه کرد: در واقع برخی عنوان می‌کنند که ما می خواهیم کالای خود را گران کنیم در صورتی که این امر نیازمند مجوز است. در حال حاضر چنین صحبتی در خصوص گرانی لوازم خانگی تنها در حد یک پیش بینی است.

    رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه فروشندگان باید به وضعیت بازار واقف باشند تا مشکلی برای آن ها ایجاد نشود، عنوان کرد: چون رقیب، تنوع و تعداد کالا بسیار زیاد است. اگر مواد اولیه مانند فولاد، پتروشیمی و... گران شود، تولیدکنندگان مجبورند قیمت کالاهای خود را چند درصدی افزایش دهند. البته این درصد، درصد ناچیزی است که حدود 5 تا 6 درصد است.

    طهان‌پور با اشاره به اینکه در ماه محرم و صفر بازار با رکود مواجه بوده است، اظهار کرد: باید توجه داشت در ایان ایام فروش زیادی در بازار نبوده و کالاها در انبار مانده است و تعداد چک‌های برگشتی هم بسیار زیاد است. شاید به این صورت بتوان حرکتی به بازار داد تا انگیزه به وجود بیاید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر