لوازم خانگی در انتظار کد شناسه.

عصر کالا- بعد از ۴ گروه کالایی سلامت محور، دخانیات، تجهیزات سیم کارت خور، پوشاک کد شناسه کالا تا اوایل ماه آینده برای لوازم خانگی هم اجباری خواهد شد.

لوازم خانگی در انتظار کد شناسه.
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل بازرگانی داخلی وزارت صنعت ،معدن و تجارت گفت: کد شناسه حاوی شناسنامه ای است که شامل اطلاعاتی از کالا است و ضمن شفافیت مسیر تجارت حقوق مصرف کننده را نیز با اطلاع از صحت اطلاعات کالا حفظ می کند.

    عباس تابش با اشاره به کلاس های آموزشی که برای بخش خصوصی این دسته از گروه های کالایی برگزار می شود ادامه داد: ثبت سفارش گروه کالاهای اعلام شده منوط به ورود اطلاعات کالا در سامانه جامع تجارت از سوی وارد کنندگان است که در نهایت منجر به دریافت کد شناسه کالا از سامانه می شود.

    وی تصریح کرد: با شناسه دار شدن گروه های کالایی بازرسان می توانند با خواندن بارکد، کالاهای بی هویت را از کالاهایی که از مبادی رسمی وارد کشور شدند تشخیص دهند.

    مدیرکل امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: طبق ماده 7 قانون، کالاهایی که قبل از الزام به دریافت کد شناسه گروه کالایی در کشور موجود باشد نیز از طریق کارگروه ملی باید تعیین تکلیف شود تا تمامی کالاهای گروه مربوطه شناسنامه دار شوند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر