توسط محققان کشور؛

حوله های آنتی باکتریال نانو به بازار رسید

عصر کالا- محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید حوله های آنتی باکتریال با فناوری نانو شدند که اکنون در بازار موجود است.

حوله های آنتی باکتریال نانو به بازار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از 3 سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.

    یکی از این محصولات که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده، حوله های آنتی باکتریال در حوزه منسوجات است.

    با رشد جمعیت جهان و گسترش بیماری‌ها، شمار میکروارگانیسم‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها افزایش‌یافته و عفونت‌ها از طریق این میکروارگانیسم‌ها نیز اتفاق می‌افتد.

    با افزایش اطلاعات مردم در زمینه سلامت، بعضی افراد به آموزش و محافظت خود در برابر عوامل بیماری‌زا پرداخته است. در صنعت منسوجات ضد میکروبی این موضوع که حفاظت افراد از باکتری‌ها، از حفاظت پارچه لباس از فرسوده‌شدن مهم‌تر است، به‌سرعت اهمیت پیدا کرد. با افزایش گونه‌های مقاوم میکروارگانیسم‌ها نیاز به منسوجات ضد میکروبی بیشتر احساس می‌شود.

    نیاز به منسوجات آنتی‌باکتریال با افزایش گونه‌های مقاوم میکروارگانیسم روزبه‌روز بیشتر می‌شود. حوله‌ها عوامل آلرژی‌زا، جرم‌ها و باکتری‌ها را درون بافت پارچه به دام می‌اندازد.

    با اضافه شدن نقره، یون‌های نقره به آلودگی درون حوله حمله کرده و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند که یک شرکت دانش بنیان ایرانی این اقدام را انجام داده و اکنون توانسته حوله های آنتی باکتریال را به بازار وارد کند.

    این محصول که به تولید انبوه رسیده دارای تاییدیه نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر