صادرات لوازم‌خانگی در گرو ارتقا تکنولوژی

سهم تولید داخل از بازار لوازم‌خانگی چقدر است؟

عصر کالا- رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران از سهم ۷۰ درصدی لوازم خانگی تولید داخلی در بازار ایران خبر داد و گفت: امید است سهم بازار تولیدات داخلی تا پایان سال ۹۶ با وجود کالای خارجی به حدود ۸۰ افزایش یابد.

سهم تولید داخل از بازار لوازم‌خانگی چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر کالا» به نقل از  اقتصادآنلاین، محمد طحان‌پور، در ارتباط با بحث اقتصاد مقاومتی و استقبال مردم از کالای ایرانی با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، اظهار کرد: در سال‌ جاری با توجه به تاکید بر اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن برجام، شرکت‌های بین المللی لوازم خانگی با سرمایه گذاری در ایران به احداث کارخانه و تولید در داخل کشور پرداخته‌اند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران افزود: این شرکت‌های خارجی با انتقال تکنولوژی و در اختیار گذاشتن ماشین‌آلات روز دنیا برای تولید در ایران می‌توانند تولیدکنندگان ایرانی را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی یاری دهند زیرا با در اختیار گرفتن تکنولوژی روز دنیا می‌توانند بازار داخل را تامین کنند و صادرات به کشورهای دیگر را افزایش دهند.
    وی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال موفقیت برای بدست آوردن بازار صادراتی هستیم باید از تکنولوژی روز دنیا بهره برده و با تعصب فراوان بر خرید کالای بی‌کیفیت ایرانی تاکید نکنیم  البته که کالاهای باکیفیت زیادی در داخل تولید می‌شود که توان رقابت بالایی دارند.
    طحان‌پور با بیان این که کالای ایرانی بیشترین صدمه را از ضعف در ارائه خدمات پس از فروش می‌بیند، گفت: تولیدکنندگان بیشترین ضربه را از بخش‌های خدمات پس از فروش دریافت می‌کنند و در پی ایجاد مشکل در کالای خریداری شده خدمات پس از فروش مطلوبی را از این تولید کنندگان دریافت نمی‌کنند.
    رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران، با اشاره به این که حدود 70 درصد بازار را کالای تولید داخل تشکیل می‌دهد، بیان کرد: در 2 سال اخیر با ورود شرکت‌های خارجی و سرمایه گذاری آن‌ها در ایران و تولید محصولات در داخل کشور حدود 70 درصد بازار را تولید داخل در اختیار گرفته و امیدواریم این رقم تا پایان سال 96 با وجود کالای خارجی در بازار به حدود 80 درصد افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر