چند نکته درخصوص خرید جارو برقی

عصر کالا- برای گرفتن مشاوره پیش از خرید لوازم خانگی، تعمیر یخچال، تعمیر جارو برقی و دسترسی به نمایندگی تعمیرات تمامی برندهای لوازم خانگی مانند نمایندگی جنرال الکتریک، نمایندگی آدمیرال و... می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید.

چند نکته درخصوص خرید جارو برقی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا؛ امروزه جارو برقی به یکی از وسایل لازم و ضروری منازل بدل شده و تقریبا اکثر خانواده‌ها از این وسیله پر سر و صدا استفاده می‌کنند. گروه کارشناسی آی پی امداد به اهمیت جارو برقی در زندگی روزمره خانواده‌های ایرانی پرداخته و موضوعات پیرامون خرید جاروبرقی را بررسی کند.

    شاید تصور این مطلب چندان دور از ذهن نباشد که تا قبل از پیدایش این وسیله برقی، بهترین ابزار برای نظافت، جاروی دستی بود و در مواردی با استفاده از دستمال‌های پارچه‌ای گرد و غبار را داخل منازل پاک می‌کردند. این نظافت از نظر بهداشتی مشکلات داشت موجب برخاستن گرد و غبار و در نتیجه آلوده‌شدن محیط منازل می‌شد. همه این مشکلات کم کم بشر را به فکر اختراع وسیله‌ای ماشینی انداخت تا بتواند هم موجبات راحتی انسان‌ها را فراهم کند و در عین حال به کم شدن آلودگی خانه‌ها نیز کمک کند. و این‌گونه بود که اولین جاروی ماشینی اختراع شد. این جارو را مخترع اهل شیکاگوی آمریکا در سال 1865 ساخت. این وسیله از جنس چوب بود. اما این اختراع چندان از نظر بهداشتی و سهولت استفاده مورد قبول مصرف‌کنندگان واقع نشد و سرانجام در سال 1907 اولین جاروی برقی اختراع شد.

    خرید جارو برقی
    یکی از موضوعات مهم در مورد جارو برقی، بحث خرید آن است. خرید جارو برقی همچون بسیاری از لوازم‌خانگی دیگر مستلزم توجه به پاره‌ای از نکات است که کیفیت تصمیم‌گیری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این معیارها در بسیاری از خانواده‌ها متغیر است اما در حالت کلی معیارهایی کلی در میان اکثر آنها وجود دارد که در زیر توضیح مختصر هر یک از این ملاک‌ها آمده است:
    - قیمت جاروبرقی و بودجه شخصی  شما: موضوع قیمت جارو برقی و بودجه شخصی شما یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تصمیم‌گیری شما است. قیمت جارو برقی مشخص می‌کند که شما با بودجه مورد نظر خود قادر به خرید چه نوع کیفیت و برندی از جارو برقی هستید. این قیمت است که ملاک طبقه‌بندی جارو برقی از لحاظ مدل، کیفیت و مزایای اضافی را به وجود می‌آورد. پس بنابراین در هنگام خرید جارو برقی بودجه شما تعیین‌کننده نوع، مدل و برند جارو برقی شما است.
    - ضمانت‌نامه معتبر و خدمات پس از فروش: گروه کارشناسی آی پی امداد به شما توصیه می‌کند هنگام خرید از شرکت‌های بازرگانی و نمایندگی‌ها به موضوع ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش جارو برقی توجه دو چندانی کنید. ضمانت‌نامه جارو برقی به شما این اطمینان را می‌دهد که محصول فوق بر اساس قوانین شرکت سازنده، شامل ارائه خدمات پس از فروش رایگان جهت تعویض قطعات و  دستمزد تعمیر است و مدت زمان استفاده از خدمات را مشخص می‌کند. لازمه این کار خرید جاروبرقی از نمایندگی‌های مجاز است. گروه تحقیقات شرکت آی پی امداد در مطالعه‌ای برندهای برتر این حوزه را بر اساس شاخص‌هایی چون کیفیت محصول، قدرت موتور،  رنگ‌بندی، اندازه، مزایای جانبی، رضایت مصرف‌کننده مورد بررسی قرار دادند که می‌توان آنها را در برندهایی چون الجی، بوش، پاناسونیک، بکو، زیمنس، کارچو، کنوود، هیتایی، هیلتون، هاردستون و گوسونیک خلاصه کرد.

    - ویژگی‌های فنی جارو برقی: اولین موضوع مهم هنگام توجه به ویژگی‌های جارو برقی به هنگام خرید توجه به قدرت موتور جاروبرقی و میزان مکندگی آن است.

    برای مصارف خانگی مناسب‌ترین جارو برقی با میزان قدرت موتور یک هزار و 600 تا دو هزار 500 وات است.

    توجه به میزان مصرف انرژی نیز در زمان خرید جارو برقی موضوعی مهم است. به دلیل آن که جاروبرقی وسیله مورد استفاده در اکثر ساعات شبانه‌روز است، توجه به میزان مصرف انرژی می‌تواند در کاهش استفاده از برق مفید باشد.

    همچنین توجه به وزن و اندازه و ابعاد جارو برقی برای افراد به خصوص برای خانم‌ها که بیشترین افراد استفاده‌کننده از این وسیله هستند مهم است.

    صدا نیز عاملی تاثیرگذار در خرید محسوب می‌شود. امروزه بیشتر افراد به دنبال راحتی بیشتر هستند؛ پس صدای کمتر جارو برقی نیز می‌تواند یک مزیت برای این وسیله محسوب شود.

    مزایای استفاده از جاروبرقی
    نظافت منازل از گرد و غبار برای خانواده‌ها اهمیت فراوانی دارد. شما باید در کنار تمیزی محل زندگی به سلامتی جسمی خود نیز توجه کنید. گرد وغبار موجود در منازل شامل باکتری‌های مختلفی هستند که از راه‌های مختلف وارد خانه می‌شوند. شما هر چقدر هم راه‌های ورودی اعم از درب و پنجره را بسته نگه دارید بازهم گرد و غبار از طریق لباس یا کفش وارد منزل می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از جاروبرقی به طور روزانه منزل خود را تمیز نگاه داشته و محیطی سالم را برای خود و خانواده خود رقم بزنید.

    افرادی که از بیماری‌های تنفسی مثل آسم رنج می‌برند بهتر است روزانه رختخواب خود را جارو کشیده و گرد وغبار پنهان در میان الیاف پارچه‌ها از بین ببرند. انجام مرتب این عمل، به مرور  زمان موجب تسریع در بهبود بیماری شما می‌شود.

    نکات مهم در نگهداری جارو برقی
    اگر چه جارو برقی وسیله‌ای برای تمیزی و نظافت محل زندگی به کار می‌رود اما نباید در حفظ و نگهداری آن غفلت داشته باشیم. زیرا جارو برقی نیز مانند هر وسیله دیگر نیاز به وارسی و تعمیر و نگهداری دارد. پیشنهاد آی پی امداد برای شما در شیوه‌های نگه‌داری صحیح  از جاروبرقی به صورت موارد زیر خلاصه شده است:
    - شما باید کیسه جارو برقی خود را مرتبا بررسی کرده و قبل از پر شدن آن را تخلیه کنید.
    - فیلتر جارو برقی خود را حداقل هر 6  ماه یک‌بار شست‌وشو داده و در صورت معیوب بودن تعویض کنید.
    - در صورت امکان از فیلترهای یکبار مصرف استفاده کنید و در موارد غیر از این حتما از ماسک برای تخلیه کیسه کمک بگیرید.
    - چرخ‌ها و بدنه جارو برقی خود را بعد از هر بار استفاده با دستمال مرطوب تمیز کنید چرا که همیشه در هنگام استفاده، این اجزا حاوی مقدار زیادی گرد و غبار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر