رنگی کردن عکس‌ های قدیمی به کمک هوش مصنوعی

عصر کالا- پژوهشگران دانشگاه برکلی کالیفرنیا نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای رنگی کردن عکس‌های سیاه و سفید منتشر کرده‌اند.

رنگی کردن عکس‌ های قدیمی به کمک هوش مصنوعی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، پیش از ورود عکاسی به دنیای رنگ‌ها، تصاویر گرفته‌شده تنها در رنگ‌های سیاه و سفید خلاصه می‌شد. درک رنگ‌های تبدیل‌شده به سیاه و سفید در این عکس‌ها برای کسانی که در آن زمان زندگی نکرده‌اند، بسیار دشوار و گاه غیر ممکن به نظر می‌رسد. تا به امروز تلاش‌های فراوانی برای رنگی کردن این عکس‌های سیاه و سفید انجام شده است؛ با این حال پژوهشگران دانشگاه برکلی در کالیفرنیا روشی هوشمندتر و بهینه‌تر برای این کار یافته‌اند. این گروه تحقیقاتی به سرپرستی ریچارد ژانگ، نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه‌ داده است که فرآیند رنگی سازی عکس‌ها را بهبود می‌بخشد.

    این نرم‌افزار تنها یک ایده نیست بلکه به مرحله اجرا نیز رسیده است. ژانگ و تیم او نسخه‌ی دموی این نرم‌افزار را در سال 2016 عرضه کرده‌اند. هوش مصنوعی در این نسخه با مشکلاتی در تشخیص صحیح رنگ‌ها مواجه بود؛ با این حال ژانگ از برطرف شدن این مشکلات در نسخه‌ی جدید خبر داده است. در اپ جدید به لطف راهنمایی‌های کاربر، نرم‌افزار در تشخیص رنگ‌های واقعی تواناتر شده است.

    از این تذکرها و راهنمایی‌ها می‌توان برای اعمال افکت‌های هنری نیز استفاده کرد؛ به این معنی که با دادن تصویر اصلی و نکاتی در مورد تصویر درخواستی به نرم‌افزار، یک تصویر متفاوت خلق می‌کنید. ژانگ و تیم او اپلیکیشن خود را در گیت هاب قرار داده‌اند، برای بررسی این اپ می‌توان از این لینک استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر