گامی جدید در مراقبت های پزشکی؛

هوش مصنوعی در خدمت درمان

عصر کالا: یک شرکت آمریکایی یک کلینیک خودران طراحی کرده که به سمت بیمار می رود. این کلینیک قابلیت تشخیص بیماری فرد را دارد.

هوش مصنوعی در خدمت درمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰
  • هوش مصنوعی در خدمت درمان
  • هوش مصنوعی در خدمت درمان
  • هوش مصنوعی در خدمت درمان

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از  دیلی میل، شرکت Artefact در سیاتل یک کلینیک خودران روباتیک طراحی کرده که خود برای معاینه بیمار به سمت او می رود.

این طرح اولیه جدید به نام Aim با هدف استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای خدمات درمانی ارائه شده است. این طرح از دستگاه های هوشمند خانگی و همچنین یک اپلیکیشن موبایل برای ردیابی و بررسی اطلاعات بیمار استفاده می کند.

درصورت ساخت کلینیک خودران، بیماران می توانند به راحتی حتی بدون مراجعه به پزشک بیماری خود را تشخیص دهند.

این کلینیک مجهز به ترموگرافی، تصویربرداری و حتی تحلیل تنفس فرد است و در صورت لزوم می تواند حمل و نقل اضطراری بیمار را انجام دهد. Aim اطلاعات مربوط به دستگاه های مجهز اینترنت اشیا در خانه (مانند ساعت هوشمند یا ردیاب های سلامتی و آیینه های هوشمند) را می خواند.

علاوه برتمام این موارد بیمار می تواند شرح حال خود را در یک اپلیکیشن موبایل ثبت کند و کلینیک نیز قابلیت تحلیل و بررسی آن را دارد.

در کنار این موارد کلینیک مجهز به حسگرهای فشار است که وزن، توازن بدن، قامت بدن و BMI فرد را کنترل می کند و می تواند تحلیلی آکوستیک از تنفس و ریتم ضربان قلب تهیه کند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر