بررسی نوآوری های جدید در گوشی هوشمند HUAWEI mate ۱۰

عصر کالا- هواوی میت ۱۰ یکی از گوشی های برتر در سال ۲۰۱۶ به حساب می آید این گوشی هوشمند با نوآوری های بسیار کاربری و جذابی ارائه شده است . در ادامه این گزارش به بررسی نوآوری های این گوشی هوشمند خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی نوآوری های جدید در گوشی هوشمند HUAWEI mate ۱۰
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زوم تک، هوآوی گوشی های سری mate 10 را در ماه اکتبر گذشته به بازار معرفی کرد و در این مدت زمان توجه بسیاری از کاربران به این سری جلب شد. اصلی ترین دلیلی که گوشی های سری mate 10 توانسته اند از این میزان استقبال توسط کاربران بهره مند شوند نوآوری های جذاب به کار رفته در این مدل ها بود به شکلی که برخی از این نوآوری ها برای اولین بار به دنیای گوشی های هوشمند معرفی می شوند. در ادامه با برخی از این نوآوری ها در گوشی های سری mate 10 بیشتر آشنا خواهید شد.

    هوش مصنوعی در لایه سخت افزار:

    پردازندهKirin 970 اولین چیپ پردازشی دنیاست که در آنها علاوه بر CPU و GPU، واحدی هم تحت عنوان NPU جای گرفته است که وظیفه آن پردازش عصبی و ایجاد هوش مصنوعی در بخش های مختلف Mate 10 می باشد. هوش مصنوعی ایجاد شده در بخش های مختلف mate 10 کاربردهای جالبی دارد که به عنوان نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    دوربین دو گانه mate 10 می تواند با هوش مصنوعی خود، 13 نوع سوژه با ماهیت های مختلف را از هم تشخیص داده و افکت ها لازم را به صورت خودکار به آنها تخصیص دهد.
    Mate 10 با یادگیری از رفتار کاربر خود، می تواند نیاز او به نرم افزارها و منابع پردازشی مختلف را در هر لحظه پیش بینی و مدیریت کند که این امر موجب صرفه جویی در مصرف انرژی کلی گوشی خواهد شد.
    افزیش سطح و شفاف سازی صدای کاربر و حذف نویز محیط با بهره گیری از هوش مصنوعی در این گوشی بسیار کارآمد انجام می شود.
    و . . .
    به صورت کلی هوش مصنوعی در جای جای این گوشی کاربرد یافته است و موجب شده به صورت کلی تجربه کاربری متفاوتی نسبت به آنچه تاکنون عرضه شده بود در اختیار کاربران قرار گیرد.

    تکنولوژی RGBW در صفحه نمایش Mate 10:

    پیکسل های صفحه نمایش های عادی از سه رنگ قرمز، سبز و آبی یا همان RGB بهره مند هستند و همه رنگ هایی که شما روی گوشی می بینید را با ترکیب متفاوت این سه رنگ در هر پیکسل مانیتور می سازند. مثلاً برای ساختن رنگ سفید هر رنگ روی پیکسل های صفحه نمایش باید با شدت زیادی روشن باشند تا رنگ سفید روی پیکسل ساخته شود و این امر یکی از عواملی است که مصرف انرژی صفحه نمایش را در نمایش رنگ سفید بالا می برد. رنگ سفید رنگ پرکاربردی در استفاده روزمره از گوشی هوشمند است چراکه پس زمینه صفحات وب و شبکه های اجتماعی عموماً سفید هستند به همین دلیل همین در مانیتورهای عادی که فقط از رنگ های RGB برخوردار هستند مصرف انرژی در هنگام مرور صفحات وب بسیار بیشتر می شود.
    هوآوی برای حل این مشکل علاوه بر سه رنگ قرمز، سبز و آبی، یک رنگ دیگر یعنی سفید را هم به پیکسل های صفحه نمایش Mate 10 اضافه کرده است به همین دلیل پیکسل های این صفحه نمایش به جای RGB، RGBW هستند. به این ترتیب برای نمایش رنگ سفید روی گوشی به جای روشن شدن هر سه رنگ RGB، بیشتر بار بر عهده رنگ سفید یا همان W (White) است. با این راهکار مصرف انرژی صفحه نمایش Mate 10 در مقایسه با رقبایی دیگر که از این تکنولوژی بهره مند نیستند پایین تر آمده است.
    این تکنولوژی علاوه بر مصرف انرژی، بر شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی هم تاثیر گذار است چراکه رنگ مجزای سفید در پیکسل صفحه نمایش موجب می شود که شدت روشنایی صفحه نمایش در این گشوی به 730nits یعنی حدود 30 درصد بیشتر از رقبا شود. این امر به صورت کلی و به خصوص در زیر نور مستقیم خورشید موجب می شود مانیتور بسیار شفاف تر به نظر برسد.

    اولین گوشی با چهار دوربین همراه با فلاش سلفی:

    هواوی در سری mate 10 محصولی را هم با نام mate 10 lite معرفی کرده که از لحاظ قیمتی در رده میان رده ها جای می گیرد. البته این گوشی با وجودی که در این دسته بندی جای گرفته از امکاناتی بهره مند است که حتی گوشی های پرچم دار برندهای دیگر هم از آن بی بهره هستند. به عنوان نمونه mate 10 lite اولین گوشی دنیا با بهره گیری از 4 دوربین است. این گوشی از دو دوربین سلفی و دو دوربین اصلی بهره می برد. حتی در این گوشی برای اولین بار از فلاش سلفی هم بهره گیری شده است. این یکی از تکنولوژی هایی است که رقبای هواوی در بازار تازه به فکر آن و تعبیه آن در گوشی های خود افتاده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر