تشخیص بیماریهای سیستم ایمنی بدن توسط هوش مصنوعی

عصر کالا- مایکروسافت با همکاری یک شرکت بیوتکنولوژی و با بهره‌مندی از هوش مصنوعی، قصد دارد بیماری‌های خود ایمنی سیستم ایمنی بدن را تشخیص دهد.

تشخیص بیماریهای سیستم ایمنی بدن توسط هوش مصنوعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، این روزها که غول های تکنولوژی در سراسر جهان بدنبال بهره‌مندی هرچه بیشتر از فناوری هوش مصنوعی در عرصه های مختلف علم و دانش هستند، هم اکنون شرکت مایکروسافت از همکاریهای خود در این رابطه با یک شرکت فعال در زمینه بیوتکنولوژی خبر داده است.

    مایکروسافت با شرکت اداپتیو که در زمینه ساخت و توسعه محصولات بیوتکنولوژیک فعالیت می کند و در شهر سیاتل آمریکا مستقر شده، شروع به همکاری کرده است تا بتوانند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، محصول جدیدی را طراحی و تولید کنند که بتواند با انجام یک آزمایش خون ساده، بیماری ها و اختلالات خود ایمنی سیستم ایمنی بدن بیماران را به طور دقیقی بررسی کرده و تشخیص دهد.

    بر اساس گزارش‌های  Geekwire، این غول تکنولوژی صدها میلیون دلار در این پروژه عظیم سرمایه گذاری کرده است چراکه مدیران این دو شرکت بر این باورند که در صورت موفقیت و دستیابی به این محصول، تحول بزرگی در علم پزشکی، تشخیص بیماری و درمان آن بوجود خواهد آمد. بنابراین این پروژه هرچقدر هم پرهزینه و دشوار بنظر برسد، مایکروسافت با همکاری شرکت اداپتیو تصمیم گرفته اند که در راستای کمک به علم پزشکی چنین سرمایه گذاری هنگفتی را انجام بدهند.

    اختلالات خود ایمنی زمانی بوجود می آید که سیستم ایمنی بدن انسان علی رغم هوشمندی‌های پیچیده ای که دارد، تحت تاثیر فاکتورها و عوامل مختلفی دچار بحران و اختلال می شود بدین ترتیب سیستم ایمنی بدن و عموما گلبول های سفید با خود بعنوان بیماری برخورد کرده و دچار تضعیف عملکرد خود می شوند.

    هم اکنون دانشمندان و متخصصان علم هوش مصنوعی معتقدند که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی می توانند به کمک سیستم ایمنی بدن افراد آمده و این بیماری ها را به سرعت بیشتری تشخیص داده و به درمان آن بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر