مایکروسافت موفق به طراحی "مغزافزار" شد

عصر کالا- مایکروسافت موفق به طراحی سامانه هوشمند همزمانی به اسم "مغزافزار" شده که می‌تواند به صورت درجا (real time) یاد بگیرد و واکنش نشان بدهد.

مایکروسافت موفق به طراحی "مغزافزار" شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انگجت، در بسیاری از موارد ما نیاز داریم که سامانه‌های هوشمند در کوتاهترین زمان ممکن و در بیشتر آنها به صورت همزمان نسبت به اتفاقات واکنش نشان بدهند.

    برای مثال یک دستیار مجازی نیاز است که طی چند ثانیه پاسخ دهد و یا یک دوربین مداربسته هوشمند باید به محض دیدن متجاوز سیستم هشدار را فعال نماید.

    در راستای بهبود عملکرد این فناوری‌ها، مایکروسافت از جدیدترین محصول سخت‌افزاری خود با عنوان "مغزافزار"(BrainWare) رونمایی کرد.

    این سامانه هوشمند می‌تواند با استفاده از یادگیری ماشین با سرعت بالا با پاسخ همزمان در سامانه‌های ابری مورد استفاده قرار بگیرد.

    درگاه FPGA جدید اینتل که Stratix10 نام دارد سرعت فوق‌العاده بالایی دارد و می‌تواند 39 هزار و 500 میلیارد عملیات یادگیری ماشین را در کمتر از یک میلی‌ثانیه به صورت همزمان انجام دهد. به عبارت دیگر این تراشه می‌تواند سنگین‌ترین عملیات‌های مربوط به هوش مصنوعی را به راحتی انجام دهد.

    این تراشه نسبت به موارد هم‌سطح خود بسیار منعطف‌تر و روان‌تر عمل می‌کند که این قابلیت به خاطر استفاده از یک شبکه عصبی پردازشی پویاست که در این تراشه تعبیه شده است.

    مغزافزار مایکروسافت علاوه بر سامانه‌های هوشمند خود این شرکت می‌تواند با دیگر سامانه‌ها نظیر سامانه هوشمند گوگل و دیگر شرکت‌ها به خوبی کار کند.

    هر سامانه‌ای که براساس یادگیری ماشین طراحی شده باشد می‌تواند از مغزافزار مایکروسافت استفاده کند تا بتواند مدت زمان پاسخگویی سامانه را بهبود بخشد.

    مایکروسافت قصد دارد از این سامانه در سرویس ابری Azure استفاده کند تا همه بتوانند از این سامانه هوشمند تحت شبکه استفاده کنند.

    در حال حاضر غول‌های بزرگ اینترنت نظیر گوگل و فیسبوک نیز تلاش‌هایی در راستای طراحی سامانه‌های هوشمند دارند اما مطمئنا آنها نیز در صورتی که مغزافزار مایکروسافت بتواند انتظارات را برآورده کند با آغوش باز آن را خواهند پذیرفت و مورد استفاده قرار خواهند داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر