اسکیت بورد XTND با هوش مصنوعی

عصر کالا: استفاده از ابزار حمل و نقل الکتریکی انفرادی در شهرهای بزرگ روز به روز افزایش می یابد و مدل های مختلفی از این وسایل را می توان در بازار پیدا کرد.

اسکیت بورد XTND با هوش مصنوعی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰
  • اسکیت بورد XTND با هوش مصنوعی
  • اسکیت بورد XTND با هوش مصنوعی
  • اسکیت بورد XTND با هوش مصنوعی
  • اسکیت بورد XTND با هوش مصنوعی

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجیاتو، اسکیت بورد «XTND» (با تلفظ اِکستِند) یکی از ایده های جالب در حوزه مذکور است که در صورت عرضه، احتمالاً فروش خوبی را تجربه خواهد کرد.

اکستند به عنوان سبک ترین اسکیت بورد الکتریکی (e-board) حال حاضر، عمر باطری مناسب و سرعت خوبی دارد اما مهمترین تمایز آن با سایر رقبا، بهره مندی از هوش مصنوعی است.

شرکت سازنده می گوید XTND با استفاده از یادگیری ماشینی می تواند خود را با شرایط جاده و استایل کاربر تطبیق داده، مسیرهای بهتری پیشنهاد کند، توسط مالک ردگیری شود و در صورت ایستادن به صورت اشتباه، خود را قفل کند.
اکستند 20 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کرده و تا 45 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد

با وزنی معادل 3 کیلوگرم، اسکیت بورد مذکور بسیار سبک بوده و موتورهای موجود در چرخ های آن با قدرت 1800 وات می توانند کاربر را به سرعت 45 کیلومتر در ساعت برسانند. در ضمن باتری قابل تعویض دستگاه مذکور با ظرفیت 99 کیلووات ساعت در کمتر از یک ساعت شارژ شده و میتواند تا مسافت 20 کیلومتر انرژی مورد نیاز اکستند را تامین کند.

اما اصلی ترین مزیت رقابتی XTND، هوش مصنوعی موجود در آن است که با اتصال به اپلیکیشن موبایل یا ساعت هوشمند، می تواند حرکت کاربر را رصد کرده و مسیرهای بهتر با دست انداز و سربالایی کمتر را جهت صرفه جویی در مصرف باتری پیشنهاد کند. به گفته شرکت سازنده، این قابلیت ها به دلیل بهره گیری از یادگیری ماشینی، با استفاده بیشتر عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد.
XTND به ایموبیلایزر مجهز شده است

از نظر ایمنی، کاربران می توانند با استفاده از قابلیت ایموبیلایزر، اسکیت بورد خود را زمانی که به سرقت رفته یا گم شده است، با اپلیکیشن مربوط و از راه دور قفل کنند. همچنین برای جلوگیری از حوادث ناخواسته، سنسورهای فشار تا زمانی که کاربر به درستی روی اکستند قرار بگیرد، چرخ ها را قفل کرده و در صورت پریدن یا افتادن از روی بورد، ترمزها را فعال می کنند.

XTND با یادگیری ماشینی خود محل سرعت گیرها را به خاطر سپرده و در دفعات بعدی، سرعت خود را قبل از رسیدن به آنها کاهش می دهد. ویژگی ایمنی دیگر این اسکیت بورد چراغ های خودکار آن است که با تشخیص شرایط نوری محیط، روشن و خاموش می شوند.

تمامی کنترل های اکستند از جمله روشن و خاموش کردن آن از طریق اپلیکیشن موبایل، یا ریموت کنترل مخصوص انجام می شود که این ریموت برای شارژ شدن و نگه داری در مواقع لزوم، به صورت آهنربایی به اسکیت بورد می چسبد.

پروژه XTND هم اکنون از طریق «Kickstarter» حمایت مالی شده و در حال رسیدن به هدف 100 هزار دلاری خود برای تولید محصول است. در صورت تحقق این امر، سرمایه گذاران اولیه پروژه می توانند هر واحد اکستند را به قیمت 999 دلار خریداری کنند که در مقابل قیمت فروش 1750 دلاری آن در بازار، تخفیف قابل توجهی محسوب می شود.

دستگاه مذکور پاییز امسال به دست سرمایه گذاران اولیه رسیده و سایر مشتریان باید تا پایان زمستان برای خرید آن صبر کنند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر