طراحی یک هندزفری برای تشخیص ربات از انسان

هوش مصنوعی علیه هوش مصنوعی!

عصر کالا- روزی می‌رسد که ما توانایی تشخیص انسان‌ها را از ربات‌ها نخواهیم داشت! دانشمندان برای مقابله با این آینده ترسناک یک دستگاه(هندزفری بلوتوث) اختراع کرده‌اند که می‌تواند انسان را از وجود رباتی که خود را انسان جا زده است با خبر کند.

هوش مصنوعی علیه هوش مصنوعی!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیلی‌میل، یک موسسه تحقیقات فناوری استرالیایی به نام "دی.تی"(DT) موفق به اختراع این دستگاه شده‌ است.

    این دستگاه مثل هندزفری بلوتوث روی گوش قرار می‌گیرد و به محض شناسایی صدای جعلی، توسط قطعه حرارتی با ابعاد 4*4 میلی‌متری که در آن تعبیه شده است، یک لرزش به همراه سرما به ستون فقرات کاربر خود می‌فرستد.

    به گفته دانشمندان، بشر در آینده‌ای نزدیک در دریایی از اطلاعات جعلی دست و پا خواهد زد و برای اجتناب از چنین آینده ترسناکی باید به دنبال توسعه فناوری‌های تشخیص هویت اعم از صوتی و تصویری بود.

    این هندزفری از یک شبکه عصبی که توسط "بخش نرم‌افزار یادگیری گوگل"(Tensorflow) طراحی شده است استفاده می‌کند و با استفاده از الگوریتم‌های طراحی شده برای مقابله با جعل هویت و تفاوت‌های کوچک در الگوهای مکالمه به شما هشدار می‌دهد که آیا در حال صحبت با یک رایانه یا ربات هستید یا خیر.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر