تا سال ۲۰۳۰ میلادی؛

سهم هوش مصنوعی در اقتصاد جهانی به ۱۶ تریلیون دلار می‌رسد

عصر کالا- بکارگیری هوش مصنوعی می تواند موجب رونق تقریبا ۱۶ تریلیون دلاری در تولید ناخالص داخلی جهان تا سال ۲۰۳۰ میلادی شود.

سهم هوش مصنوعی در اقتصاد جهانی به ۱۶ تریلیون دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بلومبرگ انگلیسی، محققان در تازه ترین بررسی های خود متوجه شدند که بکارگیری هوش مصنوعی نه تنها تهدید کننده نیست بلکه به رشد اقتصاد جهانی و نیز افزایش بهره وری و مصرف، کمک قابل توجهی می کند. 

    این در حالی است که امروزه هشدارهایی در مورد بکارگیری ربات ها در صنعت و مختل شدن روند اقتصادی توسط آنها به دلیل از میان رفتن نقش های سنتی در اقتصاد به وسیله هوش مصنوعی مطرح می شود. 

    بر اساس برآوردهای انجام گرفته، بکارگیری هوش مصنوعی می تواند 15 تریلیون و 700 میلیارد دلار به اقتصاد جهانی تا سال 2030 کمک کند؛ این رقم بیشتر از تولید فعلی چین و هند است. 

    بر همین اساس، این میزان از سودهی هوش مصنوعی را می توان به دو بخش تقسیم کرد که سهم قسمت اول آن 6.6 تریلیون دلار در افزایش بهره وری که شامل روند صعودی در فرآیندهای تجارت اتوماسیون است و سهم قسمت دوم آن 9.1 تریلیون دلار به دنبال تاثیرات هوش مصنوعی در حوزه مصرف از قبیل «اسنپ های خرید کننده» است.

    محققان بر این باور هستند که در آینده انسان در برابر ربات نخواهد بود بلکه انسان و ربات با یکدیگر می تواند بهتر از انسان عمل کنند. 

    رشد تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2015 میلادی در حدود 74 تریلیون دلار اعلام شده است که این رقم در سال 2030 میلادی با 14 درصد افزایش به دلیل بکارگیری هوش مصنوعی در اقتصاد همراه خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر