بدون هدایت انسان ؛

پهپادهای هوشمند در خیابان های شهر حرکت می کنند

عصر کالا- محققان دانشگاه ای تی اچ زوریخ با استفاده از هوش مصنوعی به پهپادها آموزش داده اند که بدون نیاز به دخالت انسان بر فراز خیابان های شهرها پرواز کنند.

پهپادهای هوشمند در خیابان های شهر حرکت می کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، پهپادهای یادشده با استفاده از نرم افزاری به نام درو-نت یاد گرفته اند که موانعی مانند انسان ها، تیرهای برق، خودروها و غیره را شناسایی و از برخورد با آنها جلوگیری کنند.

    شبکه عصبی خودآموز این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که در حین پرواز با شناسایی موانع محیطی موجود قادر به افزایش اطلاعات و دانش خود در این زمینه است. پهپادهای تعلیم دیده بر این اساس از اطلاعات کاملی در مورد خیابان های زوریخ، جاده های محلی، انواع اتومبیل ها، موتورسیکلت ها و حتی دوچرخه ها برخوردارند.

    آنها همچنین با دریافت ویدئوهایی از سطح شهر زوریخ اطلاعات و داده های خود را در این زمینه به روز می کنند. داده های دریافتی توسط نرم افزار درو – نت بر مبنای زاویه دید، احتمال تصادم با موانع محیطی و غیره تحلیل شده و در میان پهپادهای در حال پرواز به اشتراک گذاشته می شود.

    نرم افزار یادشده با طیف گسترده ای از پهپادها سازگاری دارد و به آنها کمک می کند تا در آینده در محیط های بسته ای مانند منازل، پارکینگ ها و غیره بدون نیاز به کنترل و دریافت آموزش های اضافی پرواز کنند. دستیابی به این فناوری در آینده استفاده از پهپادها برای انجام عملیات امداد و نجات را تسهیل خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر