گوشی های مجهز به هوش مصنوعی از راه می‌رسند

عصر کالا- ال جی از دو گوشی تازه خود به نام های V۳۰S ThinQ و V۳۰S+ ThinQ که مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته هستند رونمایی کرده است.

گوشی های مجهز به هوش مصنوعی از راه می‌رسند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، گوشی های یادشده دوربین هایی کم و بیش مشابه دارند و قادر به دریافت فرامین صوتی و اجرای آنها هستند.

    ال جی اولین بار در ماه گذشته و در جریان برگزاری همایش سی ای اس 2018 از فناوری هوش مصنوعی ThinQ رونمایی کرد. از این فناوری برای هوشمندسازی برخی لوازم خانگی، لوازم برقی مصرفی و خدمات فناوری استفاده می شود.

    در هر دو گوشی از دوربین های دوگانه در پشت استفاده شده است. لنزهای این دو دوربین به ترتیب F1.6 و 16 مگاپیکسلی با زاویه دید 71 درجه و F1.9 و 13 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه هستند.

    علاوه بر این یک دوربین 5 مگاپیکسلی هم در جلوی این گوشی قرار دارد که در آن از لنز F2.2 با زاویه دید 90 درجه استفاده شده است. هوش مصنوعی مورد استفاده در این دوربین با بررسی آنچه که از طریق لنز دیده می شود بهترین حالت عکسبرداری را از میان هشت حالت پیش فرض انتخاب می کند و سپس خود ترکیب بندی رنگ، زاویه بندی مناسب، میزان نور و سطح اشباع و غیره را مشخص می کند.

    QLens های مورد استفاده در این گوشی ها شناسایی هوشمند اقلام مختلف برای تسهیل خرید آنلاین را ممکن کرده و از این طریق دسترسی به اطلاعاتی در مورد قیمت و ویژگی های کالاهای مختلف مانند غذا، البسه و غیره امکان پذیر می شود.

    حالت عکاسی درخشان هم به این گوشی ها افزوده شده تا عکاسی در نور کم را تسهیل کند. در این حالت از الگوریتمی خاص برای افزایش وضوح و شفافیت عکس های تاریک بهره گرفته می شود.

    پردازنده Snapdragon 835 ، نمایشگرهای 6 اینچی و 6 گیگابایت رم ویژگی های مشترک دیگر این گوشی هاست. V30S ThinQ دارای 128 گیگابایت حافظه و V30S+ ThinQ دارای 256 گیگابایت حافظه است. امکان افزایش حافظه هر دو گوشی از طریق نصب کارت حافظه وجود دارد.

    این گوشی ها مجهز به سیستم عامل Android 8.0 Oreo بوده و ابعاد آنها 151.7 در 75.4 در 7.3 میلیمتر بوده و هر یک 158 گرم وزن دارند. باتری 3300 میلی آمپری و ضدآب و گرد وخاک بودن دیگر ویژگی های این دو گوشی است که هفته آینده به بازار می آیند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر