تولید اولین ربات همدم خانگی در هند

عصر کالا- متخصصان هندی برای اولین بار رباتی به نام «میکو» تولید کرده اند که قادر به معاشرت با اعضای یک خانواده، آموزش دادن به آنها و سرگرم کردن افراد بالای ۵ سال است.

تولید اولین ربات همدم خانگی در هند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, ربات یادشده از هوش مصنوعی بالایی برخوردار بوده و می تواند به خوبی با انسان ها تعامل کند.

    تولید این ربات در یک شرکت هندی به نام اموتیکس صورت گرفته که موسس آن سه مهندس هندی هستند. ربات یادشده برای پخش موسیقی و کمک به افراد برای توسعه مهارت های آنها نیز قابل استفاده است.

    ربات میکو قادر به پاسخ دادن به طیف گسترده ای از سوالات بوده که شامل اخبار روز، ریاضیات، رویدادهای جاری و غیره هستند. این ربات همچنین از معلومات زیادی در مورد مباحث و مسائل مربوط به جامعه هند برخوردار است.

    این ربات کوچک قادر به حرکت و آواز خواندن هم هست و می تواند در زمان خواب کودکان برای آنها قصه بگوید و حتی برخی بازی های ساده را انجام دهد.

    بدنه این ربات بسیار مستحکم است و ریکو در صورت سقوط از ارتفاع یا ضربه دیدن آسیبی نمی بیند. این ربات از طریق بلوتوث به یک برنامه تلفن همراه به نام مای – میکو متصل می شود که برای مدیریت این ربات طراحی شده است. ربات یادشده بعد از شارژ باتری برای سه ساعت قابل استفاده است. قیمت این ربات حدود 280 دلار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر