هوش مصنوعی حرکات افراد را از پشت دیوار ردیابی می کند

عصر کالا- محققان فناوری ابداع کرده اند که با کمک هوش مصنوعی قادر است با سیگنال های بی سیم حرکات افراد را از پشت دیوار ردیابی کند.

هوش مصنوعی حرکات افراد را از پشت دیوار ردیابی می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, در سال 2013 گروهی از محققان MIT با کمک سیگنال های رادیویی وای فای راهی برای رصد پشت دیوار یافتند. در 2015 این فناوری به اندازه ای پیشرفت کرد که قابلیت تمایز و ردیابی افراد را داشت.

    اکنون گروهی از محققان به رهبری دینا کتبی از آزمایشگاه علوم هوش مصنوعی و رایانه ای MIT  آخرین نسخه این فناوری را ارائه کرده که RF-Pose نام گرفته و به شبکه عصبی هوش مصنوعی متصل می شود.

    به این ترتیب می توان به هوش مصنوعی آموزش داد قامت یک انسان و حرکات او را حتی در وضعیت کاملا پنهان رصد کند.

    این فناوری سیگنال هایی بسیار ضعیف به سمت دیوار و موانع دیگر ارسال می کند و با انعکاس اشعه یک اسکن سه بعدی از محیط اطراف می سازد. برای ساخت یک هیکل دینامیک که می تواند حرکت کند و اعضای بدن خود را تکان دهد، محققان  MIT از یک شبکه عصبی استفاده کردند که با مقایسه هزاران اسکن رادیویی و تصاویر از یک حرکت می تواند فعالیت هایی مانند راه رفتن، حرف زدن، نشستن، بازکردن در را تشخیص دهد.

    پس از آموزش این تصاویر  حذف شدند و سیستم فقط بر اطلاعات رادیویی تمرکز کرد. به گفته محققان این سیستم توانست بدون دوربین این حرکات را شناسایی کند.

    در آزمایش ها این سیستم با کمک سیگنال های بی سیم حتی توانست با نرخ صحت 83 درصد، بین 100 نفر، افراد را درست تشخیص دهد.

    این سیستم کاربردهای مختلفی دارد. به غیر از جاسوسی می توان از آن برای کنترل بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون  و بیمارهای دیگر استفاده کرد. همچنین از آن برای کمک به بیماران سالمند استفاده می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر