الکسای آمازون با هوش مصنوعی سریع‌تر می‌شود

عصر کالا- شرکت آمازون در حال طراحی تراشه‌های هوش مصنوعی تازه‌ای است که با استفاده از آنها بلندگوهای الکسای این شرکت سرعت بیشتری پیدا می کنند.

الکسای آمازون با هوش مصنوعی سریع‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، برخی کاربران می گویند این بلندگوها در مواردی در جریان تلاش برای یافتن پاسخ سوالات کاربران کند عمل می کنند و آمازون تلاش دارد این مشکل را با طراحی تراشه های هوش مصنوعی اختصاصی خود برطرف کند.

    این تراشه ها از توانایی بالاتری برای تشخیص صدای کاربران برخوردارند و با درک بهتر خود می توانند به سرعت به سوالات و ابهامات مطرح شده پاسخ دهند. قرار است این تراشه ها به محصولاتی مانند اکو، اکودات و اکو پلاس اضافه شوند.

    علت تاخیر فعلی در پاسخگویی الکسا این است که باید درخواست مطرح شده توسط کاربر به سرورهای کلود آمازون منتقل شود و پس از تفسیر و یافته شدن پاسخ برای کاربر پخش شود. پردازش اطلاعات به این شیوه به مدتی زمان نیاز دارد و با استفاده از تراشه های هوشمند تاخیر یادشده به حداقل می رسد.

    آمازون در سال 2015 شرکتی به نام Annapurna Labs را خریداری کرد که در زمینه طراحی تراشه های رایانه ای فعال بود و حالا ثمره های این همکاری برای تامین نیازهای سخت افزاری این شرکت مشخص می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر