هوش مصنوعی همچون یک کودک زبان یاد می‌گیرد!

عصر کالا- محققان فعال در دانشگاه MIT ایالات متحده آمریکا به تازگی هوش مصنوعی جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند همانند یک کودک زبان جدیدی را یاد بگیرد.

هوش مصنوعی همچون یک کودک زبان یاد می‌گیرد!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، با توجه به گسترش و افزایش کاربرد فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف نظیر تکنولوژی، خودروسازی و غیره، پژوهشگران بسیاری هم‌اکنون در حال بهره‌گیری از هوش مصنوعی به منظور توسعه خدمات، تولید بهینه و کم هزینه‌تر محصولات خود هستند.

    بر اساس آنچه وب سایت engadget ادعا کرده است، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیشتر برآورد کرده بودند که فناوری های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قادر خواهد بود در آینده‌ای نه چندان دور به طور کامل جایگزین تمامی فعالیت های انسان شود.

    حالا به نظر می رسد که رویای محققان و متخصصان هوش مصنوعی درحال شکوفایی است و به زودی به تحقق خواهد رسید، چراکه به تازگی دانشمندان فعال در دانشگاه ام آی تی (MIT) که یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌ها و موسسات آکادمیک در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود، اعلام کرده‌اند هوش مصنوعی قادر خواهد بود یکی از پیچیده‌ترین فعالیت‌های مغز انسان را که یادگیری زبان مادری و زبان خارجی است، نیز انجام دهد و همانند یک نوزاد از نسل بشر، زبانی را که در محیط پیرامونش گفتگو می‌شود را فرا بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر