تصحیح عکس های ناواضح و کم نور با هوش مصنوعی

عصر کالا- شرکت ان ویدیا الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی ابداع کرده که با استفاده از آن می توان عکس های دارای وضوح پایین یا دارای خط و خش های اضافی را شفاف تر و واضح تر کرد.

تصحیح عکس های ناواضح و کم نور با هوش مصنوعی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, فناوری هوش مصنوعی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و ابزار مورد استفاده در قالب این فناوری می توانند کیفیت عکس های ناواضح را افزایش دهند. نکته مهم این است که هوش مصنوعی با دریافت تعداد زیادی عکس و ارتقای کیفیت آنها دانش و درک خود در این زمینه را افزایش می دهد و هر بار عکس های مختلف را با کیفیت و دقت بیشتری بازسازی می کند.

    هوش مصنوعی شرکت ان ویدیا در این زمینه یک گام دیگر به پیش گذاشته و می تواند با دریافت عکس های ناواضح و دارای دقت پایین و بدون آنکه الگویی از نتیجه صحیح کار در اختیار داشته باشد، عکس های باکیفیت را به کاربر ارائه دهد.

    این فناوری هوش مصنوعی به خصوص برای اصلاح عکس هایی که در نور کم گرفته شده اند، مناسب است و به طور خودکار همه اجزای نامناسب را از عکس حذف می کند.

    ابداع الگوریتم هوش مصوعی مذکور با همکاری شرکت ان ویدیا و دانشگاه های ام آی تی و آلتو صورت گرفته و قرار است طی هفته آینده اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر