اپل شرکت هوش مصنوعی Lattice Data را به دست آورد

عصر کالا- زمانی که دستیار دیجیتالی سیری برای اولین بار معرفی شد، اپل مانور زیادی در مورد این دستیار و قابلیت‌های آن داد، اما متاسفانه سیری عملکرد مورد انتظار را از خود نشان نداد.

اپل شرکت هوش مصنوعی Lattice Data را به دست آورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از هم رسان، البته اپل دست از کار نکشید و هر سال ارتقاءها و اصلاحات زیادی را انجام داد، با این حال رقبای اپل نیز آرام ننشستند و توانستند با معرفی سرویس‌هایی نظیر Google Assistant و Amazon Alexa گوی سبقت را از اپل بربایند.

    با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد اپل همچنان تلاش می‌کند سرویس سیری را بهبود ببخشد زیرا طبق گزارشی از TechCrunch اپل تائید می‌کند اخیراً شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی Lattice Data را خریداری کرده است. Lattice Data در اصل شرکتی است که با اتکاء به هوش مصنوعی به تشخیص data dark (داده‌های تاریک) نظیر تصاویر و متن‌ها کمک می‌کند.

    از گزارش منتشر شده در TechCrunch چنین بر می‌آید که اپل مبلغ 200 میلیون دلار برای خرید این شرکت پرداخت کرده که در مقایسه با دیگر خریدها و هزینه‌های انجام شده مبلع هنگفتی به شمار نمی‌آید. در حال حاضر مشخص نیست دلیل اپل از این کار چه بوده اما گزارش‌ها حاکی از این است که شرکت Lattice پیش از این به شرکت‌های دیگر کمک کرده بود تا دستیارهای هوش مصنوعی خود را ارتقاء ببخشند. به همین دلیل اپل با برنامه ریزی برای ارتقاء و پیشرفت دستیار سیری خود این شرکت را به دست آورد.
    شایعات حاکی است اپل فروش اسپیکرهای مجهز به سیری را از ماه آینده شروع خواهد کرد که بدون شک رقابتی سخت با دستگاه‌های مشابه از جمله اسپیکرهای هوشمند Google Home و Amazon Echo خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر