هوش مصنوعی برنامه نویسی را یاد گرفت

عصر کالا- کدنویسی و برنامه نویسی برای تولید انواع نرم افزار کار ساده ای محسوب نمی شود، اما ارتش آمریکا از ابداع هوش مصنوعی خاصی برای کدنویسی نرم افزارهای جدید خبر داده است.

هوش مصنوعی برنامه نویسی را یاد گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، BAYOU نام ابزار هوش مصنوعی تازه ای است که مانند یک موتور جستجوی کدنویسی عمل می کند. این ابزار ابتدا از شما می پرسد که قصد نگارش چه نوع برنامه و نرم افزاری را دارید.
    بدین منظور کاربر تنها باید چند کلیدواژه را وارد کند و سپس BAYOU کدهای جاوایی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانند نرم افزار مورد نیازتان را در اختیار شما قرار دهند.
    ابزار یادشده توسط گروهی از محققان علوم رایانه در دانشگاه رایس ابداع شده و تامین بودجه این طرح تحقیقاتی توسط گوگل و ارتش آمریکا صورت گرفته است.
    BAYOU برای نرم افزار نویسی کدهای منبع 1500 برنامه اندرویدی را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند که متشکل از 100 میلیون خط کدنویسی جاوا است. سپس هوش مصنوعی BAYOU این کدها را به طور منطقی و مناسب در کنار یکدیگر قرار می دهد.
    البته BAYOU برای تولید هر نوع نرم افزار و به خصوص نرم افزارهای کاربردی پیچیده مناسب نیست و یک گام نخستین در این زمینه محسوب می شود، اما می توان امیدوار بود در آینده از این طریق برنامه نویسی و تولید نرم افزار از یک کار تخصصی و انحصاری به کاری همه گیر و ساده تر مبدل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر