هوش مصنوعی دستکاری عکس با فوتوشاپ را فاش می کند

عصر کالا- متخصصان در سراسر جهان نگران استفاده از ابزار هوش مصنوعی به منظور فریب کاربران و دستکاری واقعیت هستند.

هوش مصنوعی دستکاری عکس با فوتوشاپ را فاش می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, یکی از جلوه های این نوع فریب کاری ها استفاده از نرم افزار فوتوشاپ به منظور ایجاد تغییراتی فریبنده در واقعیت و گول زدن کاربران است.

    در سال های اخیر عکس های دستکاری شده توسط فوتوشاپ بارها در اینترنت و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارده شده و از این طریق میلیون ها نفر فریب داده شده اند. این عکس ها در کنار اخبار جعلی می توانند برای جریان سازی خبری نیز به کار گرفته شوند.

    با توجه به گسترش نگرانی ها در این زمینه شرکت ادوب که خود نرم افزار فوتوشاپ را تولید کرده ابزار هوش مصنوعی خاصی را طراحی کرده که اگر چه هنوز در مراحل اولیه است، اما در آینده خواهد توانست هرگونه دستکاری و تغییر عکس با استفاده از فوتوشاپ را تشخیص دهد و جزئیات این دستکاری ها را در معرض دید علاقمندان قرار دهد.

    این ابزار فعلا برای شناسایی سه نوع دستکاری در فوتوشاپ قابل استفاده است. در حالت اول این ابزار قادر است تشخیص دهد چگونه اجزا و مولفه های دو عکس با یکدیگر ترکیب شده اند تا عکس تازه ای خلق شود. در این صورت اجزای کپی و چسبانده شده مشخص می شوند.

    حالت دوم به شناسایی موارد کپی شده از عکسی به عکس دیگر یا تکرار و انتقال بخش هایی از یک عکس در همان عکس اختصاص دارد. در مواردی از این روش برای افزایش جمعیت افراد موجود در یک عکس استفاده می شود. در حالت سوم هم ابزار هوش مصنوعی یادشده مشخص می کند چه بخش هایی از یک عکس با استفاده از فوتوشاپ از آن حذف شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر