امکان تشخیص حرکت چشم در هدست واقعیت مجازی اپل

عصر کالا- گفته می شود اپل درحال آزمایش روش‌های مختلفی برای تشخیص حرکت چشم کاربران در هدست واقعیت مجازی است.

امکان تشخیص حرکت چشم در هدست واقعیت مجازی اپل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, این روزها که بازار رونمایی از محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی داغ شده است، ‌شرکت‌های بسیاری درصدد معرفی و عرضه محصولات جدیدی هستند که نظر کاربران و طرفداران این فناوری شگفت‌انگیز را به خود جلب کنند.

    شایعات بسیاری مبنی بر اینکه آیا اپل درحال آزمایش و تست روش‌های نوین و جدیدی برای شناسایی حرکت چشمان کاربران در هدست واقعیت مجازی است یا خیر، منتشر شده است.

    گویا اپل تصمیم گرفته است که حرکت چشمان و واکنش بصری کاربران را زمانی که از هدست واقعیت مجازی ( Virtual reality) استفاده می‌کنند، به وسیله فناوری جدیدی که در حال توسعه آن است، تشخیص داده و زیر نظر بگیرد.

    این اختراع که با پتنت «سیستم ردیابی چشمان» به ثبت رسیده است، روش نوینی برای شناسایی حرکت چشمان کاربران از نزدیک هدست واقعیت مجازی است. این فناوری که در برخی از هدست‌های کنونی وجود دارند، مبتنی بر دوربین و حسگرهای مادون قرمز و یا به‌کارگیری از آینه‌های 90 درجه است که البته فضای بسیار زیادی از هدست‌ها را اشغال می‌کند و بخاطر همین هم بسیاری از هدست‌های فعالی حجم و اندازه بزرگی دارند. 

    اما اپل می‌خواهد بجای آن، از آینه داغی استفاده کند که امواج مادون قرمز را بازتاب می‌دهد. این روش بدین صورت است که امواج پس از ارسال از سوی فرستنده بسوی آینه، بازتاب شده و به چشمان کاربر می‌رسد.

    اضافه شدن شناسایی حرکت چشم به هدست‌های واقعیت مجازی اپل می‌تواند به نحوه تجربه واقعی و تصمیم‌گیری کاربر به هنگام بازی کردن یا تماشای فیلم کمک بسزایی کند و به آن‌ها این امکان را بدهد تا تصاویر و محتوای موردنظر را بسیار واقعی‌تر از قبل مشاهده کنند. گفته می‌شود این اختراع که سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شد، در ماه اکتبر سال گذشته 2017 میلادی به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر