پیش‌بینی رشد خیره‌کننده اسپیکرهای هوشمند

عصر کالا- موسسه تحقیقاتی کانالیز برآورد کرده است که فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند تا پایان سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.

پیش‌بینی رشد خیره‌کننده اسپیکرهای هوشمند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, از آنجا که سال گذشته 2017 میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها میان غول‌های تکنولوژی بر سر تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند بود.

    حالا تازه‌ترین گزارش‌های وینسنت تیلک - یکی از تحلیلگران فعال در  موسسه تحقیقاتی کانالیز – نشان می‌دهد که اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو بیش از نیمی از دستگاه‌های متصل به اینترنت را تا پایان سال جاری میلادی تشکیل خواهند داد.

    همچنین این تحلیلگر پیش‌بینی کرده است که علاقه کاربران در جهان نسبت به استفاده و خریداری اسپیکرهای هوشمند افزایش خیره کننده و قابل توجهی پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که فروش و عرضه این گجت‌های هوشمند خانگی تا پایان سال 2020 میلادی به مرز 225 میلیون دستگاه خواهد رسید. این در حالیست که پیشتر تحلیلگران موسسه مذکور براورد کرده بودند بیش از 56.3 میلیون اسپیکر هوشمند راهی بازار می‌شود.

    اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند یا با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

    ایالات متحده آمریکا بزرگترین کشور مصرف کننده اسپیکرهای هوشمند در جهان به شمار می‌رود که از این محصولات جدید و هوشمند طرفداری می‌کنند. بسیاری از تحللیگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال 2018 سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

    از بهترین و محبوب‌ترین اسپیکرهای هوشمند مبتنی بر دستیارهای صوتی می‌توان به آمازون اکو، هوم پاد اپل، گوگل هوم مینی و ماکس و کورتانای مایکروسافت اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر