فریب اسپیکرهای هوشمند گوگل و آمازون

عصر کالا- یکی از کاربران در فضای مجازی ادعا کرده که توانسته است با تقلید صدا، دستیار صوتی و اسپیکرهای هوشمند گوگل و آمازون را فریب دهد.

فریب اسپیکرهای هوشمند گوگل و آمازون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم و الکسا و اکوی آمازون در عرصه گجت‌های هوشمند و خانگی پیشتاز و پیشگام شده‌اند و کاربران بسیاری نیز  از این اسپیکرهای هوشمند خانگی استقبال کرده‌اند.

    این اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا اطلاعات بسیاری همچون وضعیت آب و هوا، تماس گرفتن با مخاطبین، جدیدترین اخبار روز جهان، تایمر ، ارسال پیام و زنگ هشدار را تنها به وسیله یک دستور صوتی بدست آورده و یا در صورتی که مشغول به انجام کار دیگری هستند، کارهای مورد نظر دیگر خود را انجام دهند.

    اما یکی از کاربران به نام کریس در فضای مجازی مدعی شده است که توانسته است با تقلید صدا و شبیه سازی صدای خود به صدای دوستش، این اسپیکرهای هوشمند و دستیارهای صوتی را فریب دهد. البته لازم به ذکر است که وی به منظور هک اطلاعات و نقض حریم شخصی دوستش این کار نکرده است بلکه با اجازه و همکاری او، تنها قصد داشته که احتمال نفوذ به حریم و اطلاعات شخصی از طریق اسپیکرهای هوشمند را بسنجد.

    این کاربر پس از آنکه توانسته با تقلید صدای دوست خود، اسپیکرهای صوتی گوگل و آمازون را فریب دهد، به اطلاعات شخصی  دوستش دسترسی پیدا کرده و حتی توانسته به وسیله اطلاعات کارت اعتباری ثبت شده در حافظه آن، پرداخت اینترنتی انجام دهد.

    البته در این در حالیست که شرکت گوگل پیشتر از احتمال چنین اتفاقی سخن گفته بود همانطور که کارا استاکتون - یکی از متخصصان تیم طراحی دستیار صوتی گوگل -  در تشریح این موضوع به کاربران هشدار داده و عنوان کرده بود:" ممکن است صدای یکی از مهمانان خانه شما بسیار شبیه به صدای شما باشد و دستیار صوتی به آن پاسخ مثبت دهد، همچنین ممکن است که صدای خود شما در دفعات مختلف باهم متفاوت باشد و نتواند صدای شما را تشخیص دهد".

    وی در ادامه افزود:" هر چند که این اتفاق بسیار به ندرت ممکن است پیش بیاید، اما کاربران باید مراقب باشند و از اطلاعات حساس خود حفاظت کنند. ما به طور قطع در تلاش هستیم تا امنیت این محصول را بهبود بخشیم".

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر