رقابت اسپیکرهای هوشمند جدید در بازار

عصر کالا- به نظر می‌رسد HomePod اپل نتواند به اندازه آی‌فون و آی‌پد برای حاکمیت بازار موفق عمل کند

رقابت اسپیکرهای هوشمند جدید در بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، اسپیکرهای هوشمند حالا پدیده‌های جدید دنیای دیجیتال هستند که محبوبیت زیادی هم در میان کاربران سراسر دنیا پیدا کرده‌اند. در این میان شرکت آمازون با عرضه مدل‌های متنوعی از اسپیکرهای هوشمند، توانسته سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار بگیرد. این در حالی است که به تازگی محصولات جدیدی به این بازار معرفی شده‌اند که قرار است به زودی روانه بازار شوند. این محصولات امکانات جدیدی را برای زندگی مدرن و دیجیتال امروز فراهم می‌کنند که به همین دلیل جذابیت زیادی برای مردم دارند.
    دستیارهای صوتی دیجیتال این اسپیکرهای هوشمند در واقع اصلی‌ترین قابلیت آنها هستند که کاربر می‌تواند با فرمان‌های صوتی، وظایف مختلفی را به‌عهده آنها بگذارد. دستیارهای دیجیتالی می‌توانند موسیقی پخش کنند، به سوالات مختلف پاسخ بدهند و امکان کنترل دستگاه‌ها و لوازم مختلف در خانه و محیط‌های دیگر را به کاربرانشان بدهند. با این اوصاف، انتظار می‌رود اسپیکرهای هوشمند بازار داغ و پررونقی داشته باشند و به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده مختلفی سعی دارند با عرضه این محصولات سهمی از این بازار رو به رشد داشته باشند. اسپیکرهای هوشمند Echo Show و Echo Look از آمازون و همچنین HomePod اپل به تازگی به بازار معرفی شده‌اند و قرار است به زودی روانه بازار شوند. کارشناسان بازار انتظار دارند این محصولات با استقبال خوبی در بازار مواجه شوند. به این ترتیب BI Intelligence به بررسی میزان موفقیت این محصولات در بازار و میزان خریداران احتمالی آنها پرداخته است.

    کارشناسان و تحلیلگران این بازار معتقدند این سه محصول جدید پتانسیل خوبی برای موفقیت در بازار دارند. در واقع چهار معیار آگاهی، اشتیاق، مفید بودن و تمایل به خرید در این بررسی مورد نظر قرار گرفته‌اند. این بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسپیکر جدید Echo Show بزرگ‌ترین برنده بازار این محصولات خواهد بود. این اسپیکر به خاطر طراحی و ساختار کاربردی‌اش می‌تواند یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات این بازار باشد. ترکیبی از مفید بودن و اشتیاق برای کار با این محصول جدید، باعث افزایش تمایل افراد به خرید این دستگاه می‌شود. این در حالی است که تحلیلگران بازار معتقدند اسپیکر جدید دیگر آمازون یعنی Echo Look به این اندازه پتانسیل حضور قدرتمند و پررنگ در بازار را ندارد.در این میان کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اولین اسپیکر هوشمند اپل مانند دیگر محصولات این شرکت بتواند جایگاه خوبی در بازار پیدا کند. با این حال اما به نظر می‌رسد HomePod اپل نتواند به اندازه آی‌فون و آی‌پد برای حاکمیت بازار موفق عمل کند و همچنان باید سایه رقیب بزرگ خود یعنی آمازون را تحمل کند. با این همه انتظار می‌رود بازار جهانی اسپیکرهای هوشمند در چند سال آینده به سرعت رشد کند و محصولات بیشتری با امکانات و قابلیت‌های متنوع روانه بازار شوند تا به این ترتیب دستیارهای صوتی دیجیتال تنها امکان جالب و بااهمیت این محصولات نباشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر