مکالمه رایگان با اسپیکر هوشمند گوگل هوم

عصر کالا: شرکت گوگل در مطلبی از وبلاگ خود به امکان برقراری تماس تلفنی رایگان از طریق اسپیکر هوشمند خانگی خود به نام گوگل هوم (Google Home) اشاره کرد.

مکالمه رایگان با اسپیکر هوشمند گوگل هوم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰
  • مکالمه رایگان با اسپیکر هوشمند گوگل هوم
  • مکالمه رایگان با اسپیکر هوشمند گوگل هوم
  • مکالمه رایگان با اسپیکر هوشمند گوگل هوم

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از کلیک، گوگل هوم (Google Home) در حقیقت یک دستیار صوتی است که تقریبا می توان گفت برای هر خانه ای نیاز است. به لطف طراحی ساده و زیبای Google Home این دستگاه شبیه یک لیوان پهن و یا حتی جعبه شمع به نظر می رسد.

این گجت هوشمند خانگی با فرمان‌های صوتی کار می‌کند و دستیار صوتی گوگل روی آن قرار دارد و از طریق وای‌فای به اینترنت وصل می‌شود و با داشتن اسپیکرهای خوب قادر به پخش موسیقی با کیفیت بسیار خوب است. به لطف فناوری بالای هوش مصنوعی به کار برده شده در گوگل هوم می توانید با طرح سوال هایی نام آهنگ خود را پیدا کنید.

شرکت گوگل در به روز‌رسانی جدید خود برای اسپیکر هوشمند خانگی (Google Home) امکان برقراری تماس تلفنی را در آمریکا و کانادا بصورت کاملا رایگان فراهم کرده است. همانند سایر ویژگی‌های دستیار هوشمند خانگی گوگل، شما می‌توانید تماس تلفنی را با صدای خود برقرار کنید: کافیست فقط با صدای خود نام شخصی را که می‌خواهید با آن تماس تلفنی برقرار کنید را بگویید. به عنوان مثال: “Hey Google, Call Abhimanyu” درخواست برقراری تماس تلفنی با شخص مورد نظر از طریق شبکه WiFi بصورت کاملا رایگان انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای بابت تماس تلفنی پرداخت نمی‌کنید.

سیستم اسپیکر هوشمند خانگی گوگل به گونه‌ای طراحی شده که بر اساس فهرست مخاطبینی که به گوگل هوم داده‌اید، عمل می‌کند. به بیان دیگر در فهرست مخاطبین هر نام و عنوانی که برای شماره مورد نظر ذخیره کرده‌اید را باید به Google Home بگویید. به عنوان مثال: Dad در فهرست مخاطبین برای شماره پدر ذخیره شده است بنابراین باید به گوگل هوم، Call Dad را بگویید تا با پدر تماس تلفنی برقرار کند.

اگر به جای Dad از کلمه Father استفاده کنید گوگل هوم قادر به تشخیص صدای شما نخواهد بود. علاوه بر این شما می‌توانید از طریق دستیار هوشمند خانگی گوگل با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی که شماره عمومی و یکسانی دارند تماس تلفنی برقرار کنید. این شماره‌ها لزومی ندارد در فهرست مخاطبین شما موجود باشند چرا که گوگل هوم به صورت هوشمندانه از دیتابیس خود برای برقراری تماس تلفنی با ارگان و سازمان مورد نظر استفاده می‌کند.

با ویژگی جدیدی که گوگل برای دستیار هوشمند خانگی خود معرفی کرده است، قابلیت‌های سایر دستیار‌های هوشمند خانگی مانند Amazon Echo را به چالش کشانده است. با Amazon Echo شما می‌توانید تماس تلفنی برقرار کنید اما این تماس فقط بین Echo به Echo انجام می‌شود یعنی هر دو طرف باید دستیار هوشمند خانگی Amazon Echo را در منزل خود داشته باشند. اما در گوگل هوم شما با یک گوشی هوشمند یا تلفن ثابت تماس تلفنی برقرار می‌کنید. شرکت‌های اپل و مایکروسافت هنوز از ویژگی‌های دستیار هوشمند خانگی خود صحبت نکردند اما بدون شک این شرکت‌ها نیز در رقابت با شرکت گوگل حرکتی را انجام خواهند داد.

شاید پیش از این بسیاری از کاربران انگیزه‌ای برای خرید Google Home نداشتند اما با به روز‌رسانی جدید و اضافه شدن این ویژگی‌ خاص، دستیار هوشمند خانگی گوگل از محبوبیت ویژه‌ای بین کاربران برخوردار می‌شود. برقراری تماس تلفنی یکی از فاکتور‌های اصلی یک دستیار هوشمند خانگی محسوب می‌شود که حتما باید این ویژگی را داشته باشد. بسیاری از کاربران تمایل دارند به جای استفاده از چت و پیام متنی و همچنین تماس تلفنی از طریق گوشی با دستیار هوشمند خانگی، از راه نسبتا دور ارتباط و تماس تلفنی برقرار کنند.

شایان ذکر است که شما نمی‌توانید از طریق گوگل هوم با 911 تماس تلفنی برقرار کنید. هنوز خیلی مطمئن نیستیم که آیا عدم برقراری تماس تلفنی با 911 ویژگی خوب محسوب می‌شود یا بد! از یک طرف این باعث می‌شود زمانی که تلفن شما مهم نیست بصورت تصادفی با 911 تماس تلفنی برقرار نکنید. اما در طرف دیگر، دستیار هوشمند خانگی گوگل در مواقع حساس و اضطراری زمانی که گوشی در دسترس نیست می‌تواند کمک بسیاری کند و در آسان‌ترین راه ممکن با 911 تماس تلفنی برقرار کند و نیرو‌های پلیس را در جریان حادثه قرار دهد. در حال حاضر دستیار هوشمند خانگی زمانی که با شخصی یا سازمان و ارگانی تماس تلفنی برقرار می‌کند، هیچ شماره‌ای از خودش در نمایشگر Caller ID شخص مقابل بر جای نمی‌گذارد.

برای شروع تماس تلفنی با گوگل هوم، کافیست فقط این عبارت را بگویید: “*Hey Google, call *contact name”. بجای عبارت Contact Name باید نام شخصی را که در فهرست مخاطبین خود ذخیره کرده‌اید و می‌خواهید با آن صحبت کنید را بگویید. تماس‌های بین‌الملی نیز توسط دستیار هوشمند خانگی گوگل پشتیبانی می‌شود اما برای استفاده از این سرویس باید اکانت شارژ شده Project Fi یا Google Voice داشته باشید تا بتوانید تماس تلفنی بین‌المللی برقرار کنید. بر اساس نرخ‌های مشخص شده برای این سرویس، هر چقدر که مکالمه داشته باشید به همان اندازه صورت حساب برای شما ارسال می‌شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر