در بازار بلندگوهای هوشمند؛

گوگل از آمازون جلو زد

عصر کالا- برای اولین بار اقتدار و تسلط آمازون بر بازار بلندگوهای هوشمند شکسته شد و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ گوگل موفق شد بلندگوهای هوشمند بیشتری در مقایسه با آمازون به فروش برساند.

گوگل از آمازون جلو زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, بررسی های موسسه کانالیس نشان می دهد در سه ماهه اول سال 2018 بیش از 3.1 میلیون بلندگوی گوگل هوم در بازار به فروش رسیده است. اما این رقم طی مدت یاد شده در مورد بلندگوی اکوی آمازون تنها 2.5 میلیون واحد بوده است.

    شرکت آمازون اولین شرکتی بود که ایده تولید بلندگوهای هوشمند با قابلیت دریافت فرامین صوتی را عملیاتی کرد تا کاربران با صدای خود قادر به خرید کالا، پی بردن به وضعیت آب و هوا و اخبار و غیره باشند. اما رقبای این شرکت به سرعت از ایده یادشده برای تولید محصولات مشابه بهره گرفتند.

    در حال حاضر آمازون هنوز رتبه اول را در بازار تولید بلندگوهای هوشمند در اختیار دارد، هر چند گوگل با فاصله نزدیکی و با سرعت بالا در حال تعقیب آمازون است.

    این دو شرکت به همراه اپل در مجموع 4.1 میلیون واحد بلندگوی هوشمند را در سه ماهه اول سال 2018 در آمریکا به فروش رسانده اند. بعد از این کشور که برترین بازار بلندگوهای یادشده است، چین و کره جنوبی با فروش به ترتیب 1.8 میلیون و 730 هزار واحد بلندگوی هوشمند در رتبه های دوم و سوم هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر