هوآوی از اسپیکرهای هوشمند خود رونمایی کرد

عصر کالا- هوآوی در مراسمی که برای Mate ۲۰ در چین برگزار کرد، یک اسپیکر هوشمند به صورت انحصاری برای چین معرفی کرد.

هوآوی از اسپیکرهای هوشمند خود رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، هوآوی روز گذشته مراسم خود را برای معرفی سری Mate 20 در چین برگزار کرد. طی این مراسم هوآوی یک محصول جدید را معرفی کرد که به صورت انحصاری قرار است برای چین عرضه شود. این محصول جدید اسپیکر هوشمند هوآوی است که مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند. این محصول از نظر طراحی ظاهر خود شبیه به اسپیکر مبتنی بر دستیار صوتی Siri یعنی اسپیکر هوشمند اپل، Homepod است.

    هوآوی پیش از این، در نمایشگاه IFA 2018 در برلین یک اپیکر هوشمند دیگر به نام AI Cube معرفی کرد. این اسپیکر هوشمند کمی بلندتر از اسپیکر هوشمند گوگل، Google Home است اما محصولی از هوآوی بود که برای بازار اروپا آماده شده بود و با دستیار هوشمند آمازون، Alexa کار می‌کرد. هوآوی ادعا کرده است که اسپیکر هوشمند جدید این شرکت به نام AI Speaker با دستیار صوتی Xiaoyi ساخت چین کار می‌کند.

    برند هوآوی در قسمت بالای این اسپیکر هوشمند همراه با چهار دکمه فیزیکی قرار گرفته است که یکی از این دکمه‌ها برای برقراری ارتباط تلفنی تعبیه شده است. این می‌تواند نشانه بدی نسبت به HomePod اپل باشد چرا که اسپیکر هوشمند اپل در ابتدا به قابلیت مکالمه مجهز نبود و 9 ماه طول کشید تا اپل پشتیبانی از مکالمه تلفنی را به HomePod اضافه کند.

    AI Speaker هوآوی از تکنولوژی ساخت هوآوی به نام Histen کار می‌کند که صدای مدیای پخش شده را با محیطی که در آن قرار دارد، تنظیم می‌کند. برند دانمارکی Dynaudio با هوآوی برای مهندسی و آکوستیک صدای این اسپیکر هوشمند همکاری کرده است. این اسپیکر 10 واتی از سخت‌افزار های-فای 2.25 اینچی استفاده می‌کند و 6 میکروفون برای تشخیص صدا در آن قرار دارد. مانند گوگل هوم، این اسپیکر می‌تواند صدای اعضای خانواده را از هم تمیز دهد.

    این محصول جدید هوآوی به طور قطعی به اندازه HomePod اپل 349 دلار قیمت ندارد. AI Speaker قرار است در بازار چین به قیمت 399 ین به فروش برسد که با این حساب قیمت آن فقط 58 دلار خواهد بود اما انتظار می‌رود این محصول از بازار بزرگ چین خارج نشود.

    در ادامه چند تصویر از اسپیکر هوشمند جدید هوآوی، AI Speaker مخصوص بازار چین را مشاهده نمایید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر