اسپیکرهای هوشمند ال جی نیز در راه است

عصر کالا- شرکت ال جی قصد دارد تا پیش از پایان سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، از دو اسپیکر هوشمند مبتنی بر دستیار صوتی گوگل اسیستنت رونمایی کند.

اسپیکرهای هوشمند ال جی نیز در راه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است.

    بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال 2018 سهم بسیار بیش‌تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

    به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

    از نخستین، بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان اسپیکرهای هوشمند می‌توان به شرکت‌های گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت اشاره کرد که البته سایر برندهای فعال در حوزه تکنولوژی نظیر سامسونگ، شیائومی و غیره نیز به طراحی، تولید و عرضه آن پرداخته و درتلاشند تا بتوانند سهم بزرگتری از بازار این گجت‌های هوشمند را از آن خود کنند.

    حالا بر اساس تازه ترین گزارش های منتشر شده، شرکت کره ای ال جی نیز به تبعیت از سایر رقبای قدرتمند خود تصمیم گرفته است وارد صنعت اسپیکرهای هوشمند شده و به همین دلیل به نظر می رسد که می خواهد دو اسپیکر هوشمند جدید که از دستیار صوتی اختصاصی گوگل (Google assistant) بهره می برد، رونمایی و پرده برداری کند.

    بنابراین بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کرده‌اند که انتظار می رود ال جی در جریان نمایشگاه ایفا 2018 آلمان، اسپیکرهای هوشمند خود را تحت عنوان ایکس بوم (Xboom) یا تینکیو (ThinQ) معرفی کند.

    البته لازم به ذکر است که اسپیکرهای هوشمند ال جی محصول مشترک میان دو شرکت ال جی و Meridian Audio است که در توسعه تجهیزات صوتی پیشتاز بوده است.

    طبق انچه که این تحلیلگران عنوان کرده اند، انتظار می رود ال جی در نمایشگاه ایفا 2018 از اسپیکرهای بی سیم زیر نیز رونمایی کند:

    XBOOM Mini Component

    XBOOM All-In-One

    XBOOM GO

    XBOOM AI ThinQ

    اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس، آمازون اکو با بهره‌مندی از دستیار صوتی الکسا، هوم پاد اپل و کورتانای مایکروسافت از جمله برترین اسپیکرهای هوشمندی هستند که در جهان توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند و نظر خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به تکنولوژی را به خود جلب کنند.

    همچنین بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند در سال 2018 بیش از 56.3 میلیون اسپیکر هوشمند راهی بازار شود که می‌توان رشد سریع آن را بالاتر از ابزارهای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و همچنین ابزارهای پوشیدنی دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر