سامسونگ اسپیکر مجهز به دستیار بیکسبی را در آینده نزدیک معرفی می‌کند

عصر کالا- سامسونگ طراحی و توسعه اسپیکر مجهز به دستیار بیکسبی را آغاز کرده است. این خبری است که برای اولین بار توسط وال استریت ژورنال منتشر شد.

سامسونگ اسپیکر مجهز به دستیار بیکسبی را در آینده نزدیک معرفی می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، تنها چیزی که در حال حاضر از پروژه ساخت این محصول جدید می‌دانیم نام کد آن یعنی Vega است، اما درباره زمان عرضه، مشخصات فنی و قابلیت‌های احتمالی آن اطلاعات کمی در دسترس هستند. یکی از مواردی که سرعت توسعه اسپیکر هوشمند سامسونگ را کاهش می‌دهد، توسعه خود بیکسبی است.
    اگرچه یکی از بخش‌هایی که سامسونگ حین معرفی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس مانور زیادی بر روی آن داد مجهز شدن این دو به یک دستیار اختصاصی بود، اما شرکت در ابتدا مجبور شد پرچمداران خود را بدون پشتیبانی از زبان انگلیسی برای صدور فرمان‌های صوتی به بیکسبی عرضه کند که یک نقص بزرگ محسوب می‌شود.

    این اتفاق در حالی افتاد که شرکت سازنده، تبلیغاتی زیادی بر روی این قابلیت انجام داد و حتی بر روی این دو دستگاه، یک کلیک فیزیکی اختصاصی به منظور فراخوانی دستیار هوشمند سامسونگ قرار داده بود. پشتیبانی از زمان انگلیسی به صورت دست و پا شکسته از ماه پیش آغاز شد، اما بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده توسط وال استریت ژورنال، عرضه آپدیت جدید بیکسبی به منظور پشتیبانی کامل از فرمان‌های صوتی تا نیمه‌های ماه جاری میلادی زمان خواهد برد.
    عجله سامسونگ برای اسپیکر مجهز به دستیار بیکسبی

    به نظر می‌رسد دلیل سامسونگ برای آغاز ساخت اسپیکر مجهز به دستیار بیکسبی با وجود کامل نبودن خود این دستیار هوشمند، عقب نماندن از دیگر شرکت‌ها در این حوزه است. آمازون Echo در سال 2014 و اسپیکر هوشمند Google Home در سال 2016 عرضه شدند. اپل نیز وعده داده هوم پاد را در انتهای سال جاری برای خرید عموم عرضه کند. مایکروسافت نیز مدتی است دست به کار شده و در تلاش است تا اسپیکرهای هوشمند مجهز به ویندوز 10 خود را روانه بازارها کند. کمپانی‌های آسیایی همچون علی‌بابا و لاین هم از برنامه‌های خود برای عرضه اسپیکر هوشمند در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

    با در نظر گرفتن این شرایط، طبیعی است سامسونگ به صورت دستپاچه وارد شود. این اتفاق می‌تواند خبر خوبی برای کاربران گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و همچنین گلکسی نوت اف ای به عنوان سومین دستگاه مجهز به دستیار هوشمند بیکسبی باشد، چرا که با توسعه این دستیار، کاربران گوشی های موبایل یاد شده نیز سریع‌تر قادر به بهره بردن از امکانات جدید آن خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر