دلایلی که طراحی اسپیکر گلکسی هوم منتقدان را جذب نکرد

عصر کالا- بسیاری از منتقدان فعال در حوزه تکنولوژی از شکل و ظاهر اسپیکر هوشمند سامسونگ انتقاد کرده و می‌گویند گلکسی هوم اصلا شباهتی به یک اسپیکر هوشمند ندارد.

دلایلی که طراحی اسپیکر گلکسی هوم منتقدان را جذب نکرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰:۰۰

    از آنجا که سال 2017 میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها میان غول‌های تکنولوژی بر سر تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند اتفاق افتاد.

    چند روز پیش بود که سامسونگ طی رویدادی از برخی از محصولات جدید خود همچون گلکسی نوت 9 و نسخه جدید اسپیکر هوشمند گلکسی هوم رونمایی کرد و درباره ویژگی و قابلیت های آن سخن گفت. اما حالا بسیاری از تحلیلگران و منتقدان فعال در حوزه فناوری، بر این باورند که این شرکت کره‌ای باید توجه و دقت بیش‌تری برروی طراحی شکل و ظاهر این اسپیکر هوشمند می‌کرد چراکه به باور آن‌ها ، گلکسی هوم به هر چیزی شباهت دارد بجز یک اسپیکر هوشمند!

    البته برخی دیگر از منتقدان می‌گویند بیکسبی همچون پسرعموی اسپیکر هوشمند گوگل هوم است با این تفاوت که بسیاری از زیبایی‌ها و جذابیت‌های بصری آن را هم ندارد، چراکه وجود سه پایه کوچک در زیر آن، گلکسی هوم را بیشتر شبیه به یک اجاق گاز قدیمی کرده است و با اینکه نسخه جدیدتر و مدرن‌تر اسپیکرهای هوشمند هوم پاد اپل، گوگل هوم و اکوی آمازون است، طراحی قدیمی و نازیباتری نسبت به آن‌ها دارد.

    اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند یا با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

    ایالات متحده آمریکا بزرگترین کشور مصرف‌کننده اسپیکرهای هوشمند در جهان به شمار می‌رود که از این محصولات جدید طرفداری می‌کنند. بسیاری از تحللیگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال 2018 سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

    از بهترین و محبوب‌ترین اسپیکرهای هوشمند مبتنی بر دستیارهای صوتی می‌توان به آمازون اکو، هوم پاد اپل، گوگل هوم مینی و ماکس و کورتانای مایکروسافت اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر