اعلام جنگ اپل با آمازون و گوگل با معرفی"هوم‌پاد"

عصر کالا- شرکت اپل با معرفی یک اسپیکر هوشمند اسپیکرهای هوشمند شرکت‌های آمازون و گوگل را به چالش کشید.

اعلام جنگ اپل با آمازون و گوگل با معرفی"هوم‌پاد"
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیلی‌میل، شرکت اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) از یک اسپیکر هوشمند خانگی جدید به نام "هوم پاد" رونمایی کرد.

    "هوم پاد" از دستیار هوشمند صوتی اپل (Siri) برای پخش موسیقی استفاده می‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به سوالات کاربران نیز پاسخ دهد.

    این اسپیکر هوشمند با قیمت 349 دلار بازار سودآور اسپیکرهای شرکت آمازون و گوگل را به چالش خواهد کشید.

    از قابلیت‌های پرشمار "هوم پاد" می‌توان به استفاده از "Apple music" و "Siri" برای انجام هر کاری از پخش موسیقی گرفته تا بازگویی اخبار مختلف، خواندن پیام‌ها، اعلام وضعیت آب و هوا و اعلام ترافیک راه‌ها اشاره کرد.

    شرکت اپل در این کنفرانس همراه با "هوم پاد" از نسخه جدید سیستم‌عامل گوشی‌هایش "iOS 11" و "iPad" جدیدش نیز رونمایی کرد.

    در حال حاضر شرکت آمازون اسپیکر هوشمند "اکو"(echo) و گوگل اسپیکر هوشمند "گوگل هوم"(google home) را تولید می‌کنند.

    تیم کوک مدیرعامل اپل از "هوم پاد" به عنوان یک "بازاختراع و نوآوری" جدید در فناوری اسپیکرها یاد کرد.

    وی گفت: ما معتقدیم این اسپیکر، موسیقی خانگی را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد. "هوم پاد" 349 دلاری از سرویس اشتراک‌گذاری موسیقی اپل(Apple music) تغذیه می‌کند و توسط قدرت هوش مصنوعی "Siri" می‌تواند اصوات قدرتمندی تولید کند.

    فیل شیلر معاون شرکت اپل می‌گوید: گروه توسعه‌دهنده "Siri" در شرکت اپل از "Siri" یک "موسیقی‌شناس" ساخته‌اند که می‌تواند ذائقه موسیقیایی صاحبش را فرابگیرد و بر طبق آن آهنگ‌هایی از فضای ابری اینترنت دانلود کند.

    وی افزود: این اسپیکر دارای بزرگترین مغزی است که تاکنون در اسپیکرها دیده شده است و از همان چیپی بهره می‌برد که در آیفون نیز استفاده شده است. به دنبال آن هستیم تا "هوم پاد" همین امسال وارد بازار شود.

    این اسپیکر قامتی 7 اینچی دارد و در دو رنگ سیاه و سفید به بازار خواهد آمد.

    "هوم پاد" با گفتن عبارت "Hey Siri" فعال می‌شود و توسط شش اسپیکر داخلی قادر به تشخیص ابعاد اتاق و فاصله با افراد برای تنظیم صدا است.

    نحوه اتصال آن نیز به صورت بی‌سیم است و با انواع دستگاه‌های اپل به طور بی‌سیم متصل می‌شود و می‌توان به منظور تولید صدای استریو همزمان از دو "هوم پاد" نیز استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر