نحوه صحیح پاک‌سازی تلفن همراه برای جلوگیری از انتقال کرونا

عصر کالا- محققان سعی کردند تا با انتشار ساده‌ترین و صحیح‌ترین روش پاک‌سازی گوشی‌ها از انتقال ویروس کرونا به کاربران جلوگیری کنند.

نحوه صحیح پاک‌سازی تلفن همراه برای جلوگیری از انتقال کرونا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا محققین سعی دارند تا با آگاه‌سازی افراد آن‌ها را در امان نگه دارند. عموم توصیه‌ها تا به حال محدود به شست و شو دست بوده است، اما اخیرا برخی منابع تصمیم گرفته‌اند تا با توصیه‌های متفاوت‌تر میزان امنیت شهروندان را افزایش دهند. یکی از این پیشنهادات پاک نگه داشتن تلفن‌های همراه افراد است.
    بهترین روش برای ضدعفونی کردن تلفن همراه

    تحقیقات نشان داده خیلی از میکروب‌های مضر و پاتوژن‌ها قادرند تا چهار روز بر روی صفحه نمایش‌های مختلف بچسبند، این در حالی است که میانگین استفاده افراد از تلفن‌های همراه و دست زدن به آن‌ها مطابق با 76 بار در روز است. گفتنی است که در حال حاضر تحقیقاتی در رابطه با طول عمر سلول‌های ویروس کرونا بر روی گوشی‌ها صورت نگرفته اما اگر این ویروس مانند 17000 باکتری دیگر باشد، خطر شیوع آن بسیار بالاتر می‌رود. متاسفانه پاک‌سازی جرم‌های سطح یک نمایشگر و یا گوشی با آب و صابون امکان‌پذیر نیست. همچنین این عمل ممکن است تلفن همراه را خراب کند. برای شست و شوی دستگاه‌های این چنینی می‌بایست دقت بالایی به خرج داد. بهترین روش آن است که افراد در ابتدا این دستگاه‌ها را خاموش کنند و سپس قاب آن را در بیاورند.

    نحوه صحیح پاک‌سازی تلفن همراه برای جلوگیری از انتقال کرونا

    اشخاص باید در نظر داشته باشند که در هنگام پاک‌سازی هیچ‌گونه سیم شارژ و یا هندزفری به دستگاه متصل نباشد. برای خودداری از ایجاد هر گونه خراش بر روی صفحه، کاربران می‌بایست از پارچه‌های میکرو فیبری استفاده کنند. گفتنی است که پارچه‌های مخصوص عینک و صفحه نمایش تلویزیون‌ها نیز در این کار فعالیت مشابهی را نشان میدهند.

    پاک‌سازی می‌تواند با میزان کمی آب ولرم با صابون انجام شود، اما بهتر است افراد از اسپری‌های مخصوص صفحه نمایش‌ها برای انجام این عمل استفاده کنند. استفاده از مواد شوینده قدرتمند ممکن است در پاک‌سازی میکروب‌ها موثر باشد، اما آن‌ها همچنین می‌توانند محافظ صفحه که از سوی شرکت سازنده بر روی صفحه قرار داده شده را از بین ببرند.

    استفاده از محلول آب و الکل نیز بسیار موثر است اما افراد باید در نظر داشته باشند که الکل بیش از 50 درصد می‌تواند به نمایشگرها آسیب بزند. برای پاک‌سازی گوشی‌های ضدآب نیر می‌توان در نهایت آن‌ها را درون مقدار کمی آب قرار داد اما باید در نظر داشت که رتبه این گوشی‌ها در رده ضد آب بودن با IP68 مطابقت داشته باشد.

    پس از پاک‌سازی، چالش اصلی پاک نگه داشتن این وسایل است. یکی از راحت‌ترین راه‌های موجود شستن دست پیش از استفاده از گوشی است. همچنین کاربران می‌باست از بردن تلفن‌های همراه به مکان‌هایی که باکتری زیادی وجود دارد خودداری کنند. افرادی که تاکنون گوشی‌های خود را ضدعفونی نکرده‌اند بهتر است تا در اسرع وقت این عمل را برای حفظ سلامتی خود و خانواده خویش انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر