گوشی‌های هوشمند را به سوئیچ خودروی خود تبدیل کنید

عصر کالا- پس از تبدیل تلفن همراه هوشمند به کیف پول، رایانه و سپس کلید در، حالا نوبت به آن رسیده که این وسیله‌های کارآمد به سوئیچ خودرو تبدیل شوند.

گوشی‌های هوشمند را به سوئیچ خودروی خود تبدیل کنید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر«عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها با پیشرفت لحظه به لحظه تکنولوژی ما همه چیز خود از اطلاعات شخصی تا پول خود را در تلفن‌های همراه با خود حمل می‌کنیم. حالا زمان آن رسیده که این وسایل کارآمد را به سوئیچ خودروهای خود تبدیل کنیم. کنسرسیوم اتصالات خودرو (CCC) در حال حاضر با همکاری تولیدکنندگان خودروهای جهان در حال کار کردن روی برنامه‌ای به نام Digital Key است که نسخه ابتدایی آن قرار است به زودی معرفی شود.

    در حقیقت توانایی قفل و باز کردن درهای خودرو و حتی استارت زدن موتور خودروها جدید نیست. این کلیدهای دیجیتالی توسط چند شرکت خودروسازی به کار گرفته شده است اما کنسرسیوم اتصالات خودرو بازار این دستاورد خودروها را ناقص می‌داند. این کنسرسیوم درست در راستای جلوگیری از این نقص‌ها در حال فعالیت است. CCC در تلاش است که Digital Key را برای ساخت یک استاندارد باز برای همه استفاده‌کنندگان از این قابلیت به بازار معرفی کند. البته این به معنای باز شدن درب همه خودروها با یک اپلیکیشن نیست بلکه قرار است این اپلیکیشن متناسب با هر خودرویی که روی آن تنظیم می‌شود درب را باز کند.

    کسانی که از کلیدهای دیجیتالی استفاده می‌کنند، از استاندادهایی مانند GSMA، بلوتوث، ان‌اف‌سی و پلتفرم جهانی استفاده می‌کنند و هیچ مشکلی برای کلیدهای دیجیتالی اتفاق نیفتاده است. در میان شرکت‌هایی که در حال همکاری با CCC هستند نام کمپانی‌های بزرگی مانند ال‌جی، سامسونگ، اپل، بی‌ام‌دبلیو، آئودی و ام‌جی دیده می‌شود و هیچ اثری از دو شرکت بزرگ گوگل یا مایکروسافت در این میان به چشم نمی‌خورد.

    Digital Key Release 1.0 تنها شروعی برای کار در زمینه کلیدهای خودرو است اما حرکتی بزرگ و انقلابی در زمینه صنعت خودروسازی است. این ورژن از برنامه Digital Key تنها روی امنیت انتقال اطلاعات تمرکز کرده است و گفته می‌شود در دومین ورژن آن که برای Q1 سال 2019 آماده خواهد شد، قرار است یک پروتکل اهراز هویت استاندارد شده بین خودرو و گوشی‌های هوشمند طراحی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر