گمرک ایران اعلام کرد؛

نحوه محاسبه تعرفه واردات انواع گوشی تلفن‌همراه

عصر کالا- گمرک ایران تعرفه واردات انواع گوشی تلفن‌همراه را به ازای هر دستگاه، ۵ درصد اعلام کرد؛ ضمن اینکه واردات این کالا مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۴ درصد مالیات علی‌الحساب هم هست.

نحوه محاسبه تعرفه واردات انواع گوشی تلفن‌همراه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از گمرک ایران، انواع گوشی‌های تلفن همراه در ردیف تعرفه‌ای 85171210 جدول مقررات صادرات و واردات و سیستم بین‌المللی هماهنگ‌شده طبقه‌بندی کالا، طبقه‌بندی می‌شود؛ بر این اساس،  واردات انواع گوشی تلفن‌همراه مشمول 5 درصد حقوق ورودی بوده و علاوه بر آن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و همچنین 4 درصد مالیات علی‌الحساب نیز تعلق می‌گیرد.

    بنابراین گزارش، هم‌اکنون واردات اکثر برندهای معروف انواع گوشی‌های تلفن همراه به صورت رسمی و قانونی آزاد است و اجازه ثبت‌سفارش داده می‌شود؛ ضمن اینکه گوشی‌های تلفن همراه به هنگام ورود در گمرک به لحاظ فنی توسط نمایندگان شرکت ارتباطات زیرساخت، تست فنی می‌شود تا به لحاظ طول موج مجوز تاییدیه این شرکت صادر شود.

    در حال حاضر امکان ثبت سفارش انواع گوشی‌های تلفن همراه آیفون ازجمله آیفون 7 وجود دارد؛  این گزارش می‌افزاید، در صورت واردات رسمی و قانونی انواع گوشی‌های تلفن همراه شماره شناسه بین‌المللی آنها در بانک اطلاعات گمرک ثبت می‌شود.

    ملاک دریافت حقوق و عوارض گمرکی از گوشی‌های وارداتی ارزش پایه‌ای است که توسط گمرک تعیین و بر پایه آن 5 درصد حقوق ورودی دریافت می‌شود؛ مبنای محاسبه نرخ ارز برای دریافت حقوق و عوارض گمرکی نرخی است که از طرف بانک مرکزی اعلام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر