رونمایی از گوشی همراه برای کاهش اعتیاد به آن

عصر کالا- شرکت شیلینگر با رونمایی از گوشی‌هایی که به سنگ ریزه‌های دایره‌ای شکل مجهز هستند، در تلاش است میزان اعتیاد کاربران به چک کردن بیش از اندازه گوشی‌هایشان را بکاهد.

رونمایی از گوشی همراه برای کاهش اعتیاد به آن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، از آنجا که روز به روز کاربران، بیشتر به گوشی‌های هوشمند همراه خود وابسته شده و یا به عبارتی دیگر به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند، شرکت‌های بسیاری درصدد کاهش میزان اعتیاد کاربران به گوشی‌هایشان هستند.

    شرکت شیلینگر (Schillinger) به منظور کاهش میزان اعتیاد کاربران به گوشی‌های هوشمند خود از پنج نوع گوشی جدید رونمایی کرده است که  قاب آن از جنس پلاستیک پولیکسی متیلین بوده و مجهز به تعدادی سنگ ریزه دایره‌ای شکل، در پشت صفحه گوشی هستند تا کاربرانی که به چک کردن بیش از اندازه گوشی خود عادت دارند، با فشردن و لمس آنها به عادت خود پاسخ دهند.

    این سنگ ریزه‌های دایره‌ای شکل به کاربران این امکان را می‌دهد تا با لمس و فشردن آنها، احساس کاذب چک کردن گوشی و مطالب داخل گوشی به آنها دست دهد و بدین ترتیب میزان اعتیادشان به چک کردن بیش از اندازه گوشی کاهش پیدا کند.

    کارکرد سنگ ریزه‌های دایره‌ای شکل و هموار در پشت این گوشی‌ها، به این گونه است که کاربران با لمس آنها حس می‌کنند در حال چک کردن گوشی همچون بالا پایین بردن (scroll) و سوآیپ کردن ( swipe) صفحه گوشی خود هستند و این امر به طور روحی و روانی، بر روی عملکرد مغز آنان تاثیر گذاشته و احساس کاذب چک کردن گوشی را به آنها می دهد. بدین ترتیب از میزان اعتیاد و وابستگی کاربران به گوشی‌های خود کاسته می شود.

    البته بنظر نمی رسد که این گوشی ها به منظور فروش و عرضه، روانه بازار شوند و احتمالا تنها بعنوان یک فناوری و نوآوری در نمایشگاه هفتگی طراحی وین اتریش رونمایی شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر