وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شرکت های داخلی برای تولید و عرضه تلفن های همراه ارزان و با کیفیت برنامه ریزی کنند

عصر کالا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:باید تلاش کنیم تا علاوه بر بهبود کیفیت، قیمت گوشی تلفن همراه را ارزان کرده و اشتغال جدید ایجادکنیم.

شرکت های داخلی برای تولید و عرضه تلفن های همراه ارزان و با کیفیت برنامه ریزی کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا محمود واعظی روز پنجشنبه در آیین مطالعه و طراحی و ایجاد بستر مخابراتی سایت صنعتی خرمشهر به روی فیبر نوری اختصاصی خطاب به مسئولان فناوری خوزستان در واکنش به وجود خط تولید شرکت موبایل جی. ال. ایکس در خرمشهر گفت: باید تلاش کنیم تا قیمت موبایل را ارزان دربیاوریم و در منطقه باعث اشتغالزایی هم می شود. قطعا اگر جدی پای کار بایستیم حمایت می کنیم.
    وی اضافه کرد:رئیس جمهوری روز گذشته گفت شرمنده مردم خوزستان هستیم که حتی شعار زیبایی سرداده و می گفتند اگر هوا نداریم ولی هواتو داریم.
    واعظی گفت:مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به تولید و اشتغال تأکید دارند و در زمینه تولید باید از خودمان شروع کنیم، لذا نمی شود که مقام معظم رهبری تأکیداتی داشته باشند و ما هر کاری خواستیم انجام دهیم؛ پس باید به افزایش تولید داخلی و اشتغالزایی توجه ویژه ای داشته باشیم.
    پروژه مطالعه، طراحی و ایجاد بستر مخابراتی سایت صنعتی خرمشهر به روی فیبر نوری اختصاصی پیش از ظهر امروز در شهرستان خرمشهر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلنگ زنی شد.
    مدت زمان اجرای این قرارداد 12 ماه و اعتبار پیش بینی شده آن مبلغ آن 48 میلیارد ریال است.
    به گزارش ایرنا محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه به منظور افتتاح چند طرح مخابراتی و فناوری اطلاعات در استان خوزستان وارد فرودگاه آبادان شد.
    حضور در مسجد جامع خرمشهر و سخنرانی در جمع مردم این شهر، افتتاح پنجمین مرکز تبادل ترافیک دیتا در اهواز و مرکز پنجم ارتباطات بین اللملل اینترنت کشور در این شهر از برنامه های واعظی در سفر به خوزستان است.
    فیبر نوری در دنیای امروز به یکی از مهم‌ترین، با کیفیت‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های ارتباط ثابت به اینترنت و شبکه‌های محلی تبدیل شده است.
    امروزه فیبر نوری از پایدارترین راه‌های ارائه‌ی اینترنت با کیفیت و پرسرعت است که مشکلات موجود در سر راه فناوری‌های اینترنت همراه و ADSL را ندارد.
    وزارت ارتباطات و مخابرات ایران سال‌ها است که برای فیبرکشی بین‌استانی، بین‌شهری و درون‌شهری اقدامات فراوانی انجام داده است، البته ارائه‌ی خدمات فیبرنوری به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود که سخت‌ترین و مهم‌ترین بخش آن، فیبرنوری منازل است.
    راه‌اندازی فیبرنوری یکی از پروژه‌های گران‌قیمت مخابراتی در دنیا است که نیاز به بودجه‌های کلان دارد و باید برای این کار سرمایه‌گذاری‌های کلانی در بخش‌های مختلف انجام شود.
    بر اساس‌ آمارهای موجود، با اتصال 130 میلیون خانه در سراسر دنیا به فیبرنوری از طریق FTTH، تعداد مشترکان متصل به اینترنت از این طریق تا پایان سال 2016 به 884 میلیون نفر رسیده است.
    آموزش از راه دور، IPTV با کیفیت HD و 4K، بانکداری الکترونیک، خرید آنلاین، تلفن تصویری و مهم‌تر از همه، اینترنت با سرعت فوق‌العاده مهم‌ترین خدماتی هستند که در بستر فیبرنوری منازل ارائه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر