امکان استعلام ارز تخصیص یافته به گوشی‌های تلفن همراه فراهم شد

عصر کالا- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: خریداران گوشی تلفن می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* نوع ارز تخصیصی بر گوشی‌های خریداری شده را استعلام کنند.

امکان استعلام ارز تخصیص یافته به گوشی‌های تلفن همراه فراهم شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, حسین فلاح جوشقانی گفت: با اجرای طرح احراز هویت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) تمامی گوشی‌های تلفن همراه که به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند قابل شناسایی است. علاوه بر این خریداران می‌توانند با استفاده از سامانه‌های ثبت گوشی تلفن همراه از دولتی بودن یا نبودن ارز اختصاص یافته به گوشی مطلع شوند و چنانچه در حین خرید متوجه شوند کالای آن‌ها با ارز دولتی وارد شده اما قیمت تمام شده آن برای فروش با ارز غیردولتی محاسبه می‌شود، می‌توانند با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به شماره 124 و یا سازمان تعزیرات حکومتی به شماره 135 تماس گرفته و گزارش دهند.

    وی شفاف‌سازی فرایندهای ورود گوشی‌های تلفن همراه را یکی از مزایای اجرای طرح رجیستری عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تا 29 خرداد ماه هفت میلیون و 229 هزار و 646 گوشی تلفن همراه با مبلغ 580 میلیون و 629 هزار و 283 یورو از سوی 54 شرکت بازرگانی ثبت سفارش شده است که از بین آنها به 40 شرکت واردکننده حدود 220 میلیون و 643 هزار و 206 یورو ارز دولتی اختصاص یافته است.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ارزش و تعداد کالای ترخیص شده تصریح کرد: 30 شرکت بازرگانی تعداد 140 هزار و 399 کالا را با ارز دولتی ترخیص کرده‌اند که ارزش کالای ترخیص شده 75 میلیون و 283 هزار و 860 یورو بوده است.

    فلاح تعداد کل گوشی تلفن همراه ترخیص شده از ابتدای سال جاری تا 29 خرداد ماه را یک میلیون و 302 هزار و 82 دستگاه عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر