قائم مقام وزیر صنعت:

امکان رویت قیمت ۱۰۰ کالای اساسی در گوشی های تلفن همراه میسر خواهد شد

عصر کالا- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: سامانه اطلاع رسانی قیمت کالاها بر روی تلفن همراه به زودی منتشر خواهد شد که در آن امکان رویت قیمت بیش از ۱۰۰ قلم کالا (قیمت کف بازار و قیمت عرف) به صورت برخط وجود دارد.

امکان رویت قیمت ۱۰۰ کالای اساسی در گوشی های تلفن همراه میسر خواهد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، «حسین مدرس خیابانی»‌ امروز (سه شنبه)‌ در دومین نشست هم اندیشی روسای اتاق های اصناف مراکز استان، با حضور رئیس تعزیرات حکومتی، رئیس اتاق اصناف ایران و مدیران بازرسی و نظارت مراکز استان ها اظهار داشت: بحث درج قیمت در همه کشورها به عنوان یک اصل محسوب می شود و باید تلاش شود ابتدایی ترین حقوق مصرف کنندگان که دانستن نرخ قیمت هاست، توسط واحدهای صنفی انجام شود.

    قائم مقام وزیر صنعت یادآور شد: شرایط امروز اقتصاد کشور به دلیل تنوع کالاها و سطح انتظارات مردم، ورود فناوری و تغییر روش های نظارت و کنترل بازار با 20 سال پیش متفاوت است و اصناف مردمی ترین بخش اقتصاد کشور و حامی تولید هستند.

    وی بیان داشت: سه میلیون واحد صنفی، هفت هزار اتحادیه و 400 اتاق اصناف در کشور، دارای بیش از 6 تا هشت میلیون شغل مستقیم هستند و بیش از 17 درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهند.

    مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه 87 درصد ارزش افزوده خدمات بر عهده اصناف قرار گرفته و  افزود: کنترل بازار بدون اصناف غیرممکن است .

    وی تاکید کرد: حفظ آرامش بازار مهمترین هدف نظارت بر بازار در شرایط کنونی محسوب می شود و حفظ مردم در گرو آرامش بازار است .

    قائم مقام وزیر صنعت با بیان اینکه تولید امروز در نوک پیکان اقتصاد کشور قرار دارد، گفت:  دشمنان در ضربه زدن به اقتصاد کشور تلاش می کنند  و باید بگونه ای برنامه ریزی شود تا تولید ارتقا یابد و تنظیم بازار متوقف نشود.

    وی با بیان اینکه تولید به منظور حفظ اشتغال و توان سطح صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: امروز حفظ اشتغال مهمترین مساله در اقتصاد کشور به حساب می آید.

    مدرس خیابانی اضافه کرد: شبکه عرضه و توزیع کالا می توانند نقش موثری در تبلیغ و برند سازی کالاهای ایرانی داشته باشند و در این ارتباط باید تلاش کرد تا جلوی واردات کالاهایی که مشابه تولید در داخل دارند، گرفته شود.

    لزوم معرفی قهرمانان تولید

    وی با بیان اینکه در چارچوب حمایت از تولید داخلی نیاز به معرفی قهرمان داریم، اظهار داشت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی باید تولیدکنندگانی که در سخت ترین شرایط و با توجه به تحریم، کالای ایرانی را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب روانه بازار می کنند به عنوان قهرمانان عرصه اقتصادی معرفی شوند تا الگویی برای دیگر تولید کنندگان باشند.

    قائم مقام وزیر صنعت افزود: امروز شاهد افزایش هزینه های مبادله ای هستیم که بخشی از آن ناشی از افزایش قیمت نرخ ارز است، باید تلاش شود با اصلاح شبکه توزیع از طریق اصناف، شوک قیمتی در حوزه تامین کالاهای اساسی نداشته باشیم.

    تامین 90 درصد کالاهای اساسی

    مدرس خیابانی گفت: 90 درصد کالاهای اساسی در کشور تهیه و توزیع می شود و بخش کمی از نیاز وارداتی است و  در شبکه توزیع و تامین اصلاح و نوین سازی انجام گرفته و باید این حوزه ارتقا یابد.

    این مقام مسئول در زمینه اهمیت بحث بازرسی و نظارت، افزود: اصل نظارت در کشور بر عهده حاکمیت است و نظارت باید بر مبنای روش های نوین باشد، زیرا نظارت سنتی دیگر پاسخگو نیست.ش

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر