به علت تخصیص ندادن ارز به واردکنندگان تلفن همراه؛

افزایش قیمت ۳۰ تا ۵۰ درصدی تلفن همراه

عصر کالا- رییس انجمن واردکنندگان موبایل: تا به امروز هیچگونه ارز دولتی به واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی اختصاص پیدا نکرد.

افزایش قیمت ۳۰ تا ۵۰ درصدی تلفن همراه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سید محمود صفار درباره وضعیت تخصیص ارز به واردکنندگان تلفن همراه گفت: با وجود وعده‌ها مبنی بر اینکه به هر نوع کالایی برای واردات قرار است دلار دولتی با قیمت 4200 تومان تخصیص پیدا کند اما تا به امروز هیچگونه ارز دولتی به واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی اختصاص پیدا نکرده و همین مسئله باعث شده تا ثبت سفارشی انجام نشود که مشکلات بزرگی را در بازار ایجاد کرده است.

    رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ادامه داد: در سال 1397 تا به امروز هیچگونه ثبت سفارشی برای واردات موبایل انجام نشده و همین مسئله باعث شده تا علاوه بر وارد نشدن محصولات جدید، میزان موجودی کالاهای فعلی در بازار کاهش و در نهایت قیمت‌ها به صورت محسوسی افزایش پیدا کند که نگرانی‌های زیادی را از نظر وضعیت خرید مردم به دنبال داشته است.
    وی تاکید کرد: در حال حاضر، تلفن همراه 30 تا 50 درصد افزایش قیمت داشته اما مردم باید بدانند که اگر وضعیت با همین روال ادامه پیدا کند موبایل و تبلت مانند بسیاری از کالاهای دیگر با افزایش قیمت‌ مواجه خواهد شد چرا که برخی مسئولان هنوز فکر می‌کنند که موبایل و کالای فناوری اطلاعات یک کالای لوکس است در حالیکه در دنیا کالای مصرفی محسوب می‌شود.
    صفار با بیان اینکه صنف موبایل در حال نابودی است، تصریح کرد: انجمن وارد کنندگان، با بانک مرکزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا جلساتی را داشته اما هیچ کاری به صورت اجرایی انجام نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر