شناسایی و قطع گوشی‌های مسافری وارد فاز جدید شد

عصر کالا- متولی اجرای طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه اعلام کرد که فرآیند شناسایی تخلفات صورت‌گرفته در ثبت گوشیهای مسافری در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

شناسایی و قطع گوشی‌های مسافری وارد فاز جدید شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، بنابر اطلاعیه گمرک که در صفحه اول سایت ثبت گوشی مسافری نیز درج شده است، صرفا مسافرانی که در مدت زمان 30 روزه بعد از ورود به کشور اقدام به ورود اطلاعات صحیح گوشی تلفن همراه خود کرده‌اند توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت فعال خواهند شد و در صورت عدم رعایت بند فوق با وجود ورود اطلاعات و پرداخت عوارض گوشی تلفن همراه، علاوه بر آنکه مبلغ پرداختی مسترد نمی‌شود، تجهیزات فعالسازی نخواهد شد.

    همچنین طبق بخشنامه گمرک ج.ا.ا. مورخ 23/08/96 و اعلام سامانه همتا، «شخص مسافر با رعایت مقررات مسافری و لحاظ شرایط غیرتجاری، تنها مجاز به اظهار اطلاعات یک دستگاه تلفن همراه در سامانه مسافری است.

    در روزهای اخیر گوشیهای مسافری که واجد شرایط ابلاغ شده توسط گمرک ج.ا.ا نبوده‌اند، توسط سامانه همتا شناسایی و تعدادی از آنها قطع شده و روند قطع شدن این دستگاه‌ها به‌صورت تدریجی ادامه دارد.

    فرآیند شناسایی تخلفات صورت‌گرفته در ثبت گوشیهای مسافری در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

    پیش‌تر نزدیک به چهار هزار گوشی‌ تلفن همراه مسافری که در سامانه گمرک اقدام به کم‌اظهاری کرده بودند، توسط سامانه همتا شناسایی و قطع شده بود.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر