قیمت تلفن همراه متناسب با نرخ ارز کاهش نیافته است

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، گوشی، تلفن همراه و لوازم جانبی با بیان اینکه هنوز قیمت تلفن همراه با کاهش قیمت ارز روند نزولی به خود نگرفته است، گفت: بازار تلفن همراه نیاز به افزایش عرضه محصول دارد و شرایط به گونه‌ای است که قدرت انتخاب مصرف‌کنندگان کاهش یافته است.

قیمت تلفن همراه متناسب با نرخ ارز کاهش نیافته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، ابراهیم درستی، اظهار کرد: بازار تلفن همراه نسبت به گذشته در شرایط بهتری به سر می‌برد اما بارها اعلام شده که اگر واردکننده بتواند سهم بازار را تأمین کند، مشکلات بازار حل خواهد شد که در کنار واردکنندگان و نمایندگی‌ها پیشنهاد شده، واحدهای صنفی دارای جواز کسب به واردات و تأمین نیاز بازار ورود کنند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، گوشی، تلفن همراه و لوازم جانبی ادامه داد: متأسفانه عرضه تلفن همراه از سوی شرکت‌ها و واحدهای صنفی به صورت اجباری و سبد کالا شده و شرایط را به سمتی سوق داده که مصرف‌کننده نهایی آن‌چنان قدرت انتخاب برای خرید ندارد.

    وی خاطرنشان کرد: واردکننده در حال حاضر سود 17 تا 18 درصدی برای عرضه محصولات در نظر گرفته که اگر واردکننده میزان سود خود را کاهش دهد، تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت تمام شده محصولات خواهد داشت.

    درستی در پاسخ به این سوال که تأمین ارز واردات از چه منبعی خواهد بود، گفت: واردکنندگان در حال حاضر از ارز آزاد و ارز حاصل از صادرات برای واردات تلفن همراه استفاده می‌کنند و باید شرایطی حاکم شود که حجم واردات افزایش یابد تا میزان عرضه از تقاضا پیشی گرفته و در نهایت قیمت کالا کاهش یابد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، گوشی، تلفن همراه و لوازم جانبی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی قیمت تلفن همراه متناسب با کاهش ارزش دلار روند نزولی به خود نگرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر