وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

طرح رجیستری ۱۲هزار میلیارد ریال درآمد به همراه داشت

عصر کالا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اجرای طرح رجیستری تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال درآمد نصیب کشور شده است.

طرح رجیستری ۱۲هزار میلیارد ریال درآمد به همراه داشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته در راستای دولت الکترونیک و با اتصال گمرک کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صنعت، معدن و تجارت به هم توانستیم 1200 میلیارد تومان درآمد کشور را در اجرای طرح رجیستری اضافه کنیم.
    وی افزود: پروژه سیماک از جمله پروژه های دولت الکترونیک است که اجرای آن می تواند تاثیر بسزایی در شفاف سازی و‌ مبارزه با رانت و تسهیل امور مردم داشته باشد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در پروژه سیماک امور مردم در کوتاه ترین زمان ممکن در پنجره واحدی انجام می شود، یادآور شد: یکی از مفاسدی که با اجرای طرح سیماک با آن مقابله صورت می گیرد، بحث زمین خواری است، با دستور کار قرار دادن بحث سیماک می توان کمک بزرگی از این بابت به کشور داشت.
    آذری جهرمی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت ها جهت ایجاد اشتغال و افزایش رفاه مردم است، تاکید کرد: استان ایلام اگرچه از نظر شاخص های حوزه ای تی سی در وضعیت خوبی قرار دارد اما در حوزه اشتغال شاخص های خوبی ندارد و از این بابت به همراه استاندار باید کالبدشکافی کرد تا با ظرفیت سازی بدنبال ایجاد اشتغال در این استان باشیم.
    وی به همکاری با دانشگاه ایلام در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال در همکاری با دانشگاه ایلام نخست اقدام به راه اندازی مرکز آپای استان در دانشگاه شد و در همکاری بعدی مرکز تسهیل گری و حمایت از کسب و کارهای نوپای این استان در پارک علم و فناوری ایلام ایجاد شد که در مجموع 10 میلیارد ریال هزینه شد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در مجموع این 2 همکاری 17 پروژه منجر به ایجاد اشتغال داشت، یادآور شد: در استان های دیگر با چنین سرمایه گذاری حدود 100 پروژه منجر به ایجاد اشتغال می شود که بدین ترتیب این شاخص در استان ایلام وضعیت مظلوبی ندارد.
    وی گفت: از 380 روستای بالای 20 خانوار استان ایلام تنها هفت روستا ارتباط ندارند که تا پایان سال این مشکل برطرف خواهند شد، ضمن اینکه 25 درصد روستاهای استان از یک خدمات ارتباطی، 25 درصد به همه مدل های ارتباطی و مابقی نیز 2 سرویس ازتباطی را دارا هستند.
    آذری جهرمی منابع دنیا را محدود و شناسایی نشده دانست و گفت: در دنیا اقتصادهای مبتنی بر بهره وری آغاز شده و باید در حوزه های جدیدی چون هوشمندسازی برنامه ریزی کنیم که امروزه چند ساختمان در ایلام هوشمندسازی شده و‌ در پایان سال چند ساختمان دیگر نیز باید به آنها اضافه شود تا بدین ترتیب زمینه ایجاد اشتغال در استان ایلام ایجاد شود.
    وی با تاکید بر اینکه زیرساخت ها صرفا برای خواندن خبر و تفریح ایجاد نشده است، افزود: توسعه زیرساخت ها باید به ایجاد اشتغال و افزایش رفاه مردم منجرب شود.
    آذری جهرمی با اشاره به تصویب آیین نامه دفاتر پیشخوان در هیات دولت، اظهار کرد: بعد از ابلاغ این آیین نامه توسط سازمان تنظیم‌ مقررات و ارتباطات رادیویی واگذاری مجوزها آغاز می شود.
    ** اپراتورهای تلفن همراه برای تکمیل زیرساخت های اربعین در ایلام سرمایه گذاری کنند
    استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: سال گذشته بیش از 80 میلیون دقیقه مکالمات بین المللی در استان انجام گرفته است که 50 درصد آن مربوط به کنگره عظیم اربعین است. قاسم سلیمانی ادامه داد: در بحث اربعین نیز 50 درصد تردد زوار اربعین از استان ایلام و مرز مهران بوده که این جمعیت بسیار بالایی است و درآمدهای بسیاری برای اپراتورهای تلفن همراه در استان ایلام ایجاد می شود که انتظار است از محل درآمدهای اپراتورهای تلفن همراه در بحث زیرساخت های اربعین در استان ایلام سرمایه گذاری صورت گیرد.
    وی با تقدیر از خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ایلام بویژه در دولت تدبیر و امید گفت: اجرای بیش از 45 کیلومتر فیبر نوری در مرز جدید چیلات و 35 کیلومتر در چنگوله ، افزایش پهنای باند ورودی به استان ایلام در دولت های یازدهم و دوازدهم که بیش از 19 برابر ارتقاء یافته، اجرای پروژه سیگنال رسانی به صدا و سیما، اتصال 240 روستا به اینترنت پرسرعت ، پیشرفت 50 درصدی فیبرنوری در استان از جمله خدمات وزارت ارتباطات دولت یازدهم و دوازدهم در استان ایلام بوده است.
    استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به این که تردد زوار اربعین از مرز مهران در سال به بیش از چهار میلیون نفر می رسد و این جمعیت با حضور در استان ایلام از خدمات مختلفی استفاده می کنند ، انتظار می رود در این زمینه وزارت ارتباطات سرمایه گذاری های بیشتری را در استان ایلام داشته و تکمیل زیرساخت های استان را در نظر داشته شود.
    سلیمانی با اشاره به مشکلات و نیازهای استان در حوزه فناوری اطلاعات ادامه داد: تکمیل شبکه فیبرنوری، توسعه نسل سه و چهار اینترنت در مناطق روستایی ، اجرای پروژه های اقتصادی نظیر سیماک و ارائه خدمات بانکی در روستاها، اجرای طرح های اشتغالزایی با توجه به بحث اشتغال فراگیر و روستایی ، اجرای پروژه های آزمایشی در استان ایلام و تکمیل پوشش تلفن همراه و اینترنت در مناطق محروم استان از جمله مشکلات استان ایلام در حوزه ای سی تی و فناوری اطلاعات است.
    نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در برخی از مناطق روستایی استان نارسایی هایی در حوزه ارتباطی وجود دارد.
    جلال میرزایی کندی سرعت اینترنت را از دیگر مشکلات ارتباطی استان بیان کرد و یادآور شد: اقدامات خوب و مطلوبی تاکنون در نقاط مختلف انجام شده اما بعضی نقاط پوشش لازم را ندارند.
    میرزایی گفت: با آمدن فناوری های جدید ممکن است برخی فرصت ها شغلی سنتی از بین برود ، تجربه کشورهایی چون انگلیس نشان می دهد که در ازای 2 میلیون فرصت شغلی که از بین می رود چهار و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر