پیش‌بینی در مورد وضعیت بازار تلفن همراه در جهان

عصر کالا- بر اساس پیش‌بینی‌ها نسل چهارم شبکه تلفن همراه یا ۴G در سال آینده (۲۰۱۹) به فناوری پیشتاز در شبکه جهانی تلفن همراه تبدیل خواهد شد و تا سال ۲۰۲۵، ۵۳ درصد از ارتباطات جهانی را به خود اختصاص خواهد داد.

پیش‌بینی در مورد وضعیت بازار تلفن همراه در جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های GSMA، دوسوم از اتصالات تلفن همراه جهان تا سال 2025 در شبکه‌های 4G و 5G انجام خواهد شد. همچنین 53، 4G درصد از ارتباطات جهانی تلفن همراه را تا سال 2025 پوشش خواهد داد. این رقم در سال 2017، 29 درصد بوده است. شبکه‌های 5G نیز از امسال (2018) تا سال 2025 حدود 14 درصد افزایش را تجربه خواهند کرد.

    بر این اساس اپراتورهای تلفن همراه در شبکه‌های جدید 5G سرمایه­‌گذاری خواهند کرد و اولین راه­‌اندازی 5G در آمریکای شمالی و بازارهای عمده آسیا و اروپا انجام می­‌شود. اتصالات 5G تا سال 2025 به 1.2 میلیارد خواهد رسید که 14 درصد از کل اتصالات را شامل می­‌شود.

    از سوی دیگر، رشد اینترنت اشیا (IoT) به دلیل استفاده­‌های جدید در خانه‌های هوشمند، شهرها، ساختمان‌ها و شرکت‌ها هدایت می­‌شود. تعداد اتصالات IoT- سلولی و غیر سلولی- بین سال‌های 2017 تا 2025 بیش از 3 برابر افزایش خواهد یافت و به 25 میلیارد دلار خواهد رسید.

    باید اشاره کرد که در حال حاضر 23 اپراتور تلفن همراه در سراسر جهان با استفاده از استانداردهای NB-IoT و LTE-M 41 شبکه تلفن همراه IOT را به‌طور تجاری راه‌اندازی کرده­‌اند.

    پیش‌بینی می­‌شود تعداد مشترکان به 5.9 میلیارد در سطح جهانی خواهند رسید که برابر با 71 درصد از جمعیت جهان در سال 2025 است. رشد مشترکان تلفن همراه توسط کشورهای درحال‌توسعه مانند بنگلادش، چین، هند، اندونزی و پاکستان و نیز بازارهای کشورهای جنوب صحرای آفریقا و آمریکای لاتین هدایت خواهد شد.

    بر اساس این گزارش تا سال 2025، 5 میلیارد مشترک از تلفن‌های همراه خود برای دسترسی به اینترنت استفاده خواهند کرد که در مقایسه با 3/3 میلیارد مشترک در سال 2017، آمار جالب‌توجهی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر