هنگام خیس شدن موبایل مان چه کنیم؟

عصر کالا- گوشی را به سرعت از آب در بیاورید و آن را خاموش کنید: قطعات موبایل در عرض چند ثانیه آب را به خود جذب می کنند. پس تا زمانی که از خشک شدن آن مطمئن نشده اید

هنگام خیس شدن موبایل مان چه کنیم؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر کالا» به نقل از ایران مطلب،  گوشی را به سرعت از آب در بیاورید و آن را خاموش کنید: قطعات موبایل در عرض چند ثانیه آب را به خود جذب می کنند. پس تا زمانی که از خشک شدن آن مطمئن نشده اید روشن نکنید. از طرف دیگر داخل گوشی اتصالات کوتاهی ایجاد می شود.

    به محض این که گوشی را از آب بیرون آوردید باطری آن را دربیاورید. این کار از اتصالی های داخل گوشی جلوگیری می کند. به دقت داخل گوشی را با حوله نرم یا یک دستمال نرم خشک کنید.

    سیم کارت را در بیاورید. سیم کارت را خشک کنید و کنار بگذارید تا گوشی کاملا خشک شده و آماده استفاده شود.

     هر گونه لوازم خارجی را از گوشی دربیاورید. لوازمی چون: هندزفری، فلش مموری یا هر نوع ابزار دیگری که به گوشی وصل می شود.

     اگر جاروبرقی دستی دارید از آن برای خشک کردن گوشی استفاده کنید و رطوبت های داخل گوشی را بیرون بکشید. برای این که کاملا رطوبت گوشی از بین برود هر کدام از قسمتهای گوشی را باید به مدت 20 دقیقه جارو بکشید. سپس گوشی را پشت و رو کرده و از هر طرف جارو بکشید.

    از سشوار برای خشک کردن گوشی استفاده نکنید. سشوار باعث می شود رطوبت عمیق تر وارد گوشی شده و اجزای الکترونیکی هسته ای گوشی را نابود می کند. از طرف دیگر باد گرم باعث ذوب شدن اجزای گوشی می شود.

    می توانید برای خشک کردن گوشی آن را داخل یک پلاستیک پر از برنج قرار دهید. برنج رطوبت را جذب می کند و از زنگ زدن گوشی جلوگیری می کند. قبل از گذاشتن گوشی در برنج باتری آن را دربیاورید . (برای این کار از ژل سیلیکا هم می توانید استفاده کنید که معمولا برای کفش ها استفاده می شود.)

     گوشی را در مقابل آفتاب قرار دهید تا تمام رطوبت آن را از بین ببرد. بعد از روش هایی که تا اینجا گفتم گوشی را زیر آفتاب قرار دهید تا رطوبت های اضافی را از بین ببرد.

     پس از 24 ساعت گوشی را امتحان کنید و از خشک بودن آن مطمئن شوید. تمام پورت ها و شکاف های گوشی را باید با اطمینان چک کنید اگر کاملا خشک بود می توانید باتری را به داخل گوشی برگردانید و روشن کنید. به صداهایی که از گوشی شنیده می شود دقت کنید. اگر هرگونه صدای عجیبی شنیدید یعنی گوشی شما خراب شده است.

     اگر گوشی خشک شده باشد ولی روشن نشود ممکن است باتری خالی کرده باشد. بنابراین گوشی را شارژ کرده و دوباره روشن کنید.
    اگر گوشی با شارژ هم روشن نشد با شرکت ضمانت کننده آن تماس بگیرید. سعی کنید خیس شدن گوشی را از آن ها مخفی نکنید. هر چه متخصصین جزئیات بیشتری بدانند بهتر می توانند گوشی را تعمیر کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر