در بازار موبایل چه می‌گذرد؟

عصر کالا- رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: وضعیت بازار موبایل مناسب نیست.

در بازار موبایل چه می‌گذرد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, افشین اکبری حداد توضیح داد: خرید فروش در بازار انجام می‌شود، اما قیمت‌ها بالا است؛ همچنین جنس در بازار کم بوده و از طرفی مردم امید به ارزانی کالاها دارند.

    وی با اشاره به اینکه در سامانه نیما، ارزی به موبایل فروشان تعلق نگرفته است، عنوان کرد: از این رو شاهد این بوده که قیمت‌ها در بازار تغییری نکرده است.

    وی با بیان اینکه لغو توافقات بین‌الملل تاکنون تاثیری در بازار نداشته است، افزود: با توجه به اینکه بازار تلفن همراه، تولید داخلی ندارد و تمامی بازار وابسته به ارز است، اگر ارز مورد نیاز تامین نشود، قطعا وضع نامطلوبی پیدا خواهیم کرد.

    رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد افزود: در زمان طرح ریجستری به قبل، نیاز بازار توسط قاچاق تامین می‌شد، اما هم‌اکنون با طرح ریجستری کالای قاچاق وارد بازار نمی‌شود، از طرف دیگر جلوی واردات کالا گرفته شده، به دلیل اینکه ثبت سفارش بازار موبایل باید تنها از طرق بانکی صورت می‌گیرد.

    اکبری با اشاره به اینکه ثبت سفارش غیر بانکی انجام نمی‌شود، بیان کرد: به این صورت که کسی نمی‌تواند جنس را با ارز آزاد وارد کند و از طرف دیگر وارد سامانه نیما شده که تاکنون ارزی از سامانه نیما ارائه نشده است.

    رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد افزود: طی روزهای گذشته که جناب شریعتمداری  وزیر صنعت، معدن و تجارت در مشهد حضور داشتند طی پرسشی عنوان شد که ارز به اندازه کافی وجود دارد ولی اولویت دریافت ارز با کالاهای اساسی است، از این جهت اگر اولویت اصلی دریافت ارز با کالاهای اساسی بوده برای کالاهای دیگر اجازه دهند از ارز آزاد استفاده شود تا نیاز بازار رفع شود.

    وی با اشاره به اینکه در کشور، صنف تلفن همراه 400 هزار نفر فعال دارد، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر یک  میلیون و 200 هزار نفر غیر مستقیم در رابطه با این شغل بوده که اگر اوضاع به این روال پیش‌رود نیمی از مشغولین به این صنف بیکار می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر