شیائومی حق امتیاز موبایل خورشیدی ثبت کرد

عصر کالا- شرکت شیائومی حق امتیاز اختراع یک موبایل با پنل خورشیدی را ثبت کرده است. نمایشگر این دستگاه بدون فرورفتگی است و به نظر می رسد دوربین جلویی زیر نمایشگر نصب شود.

شیائومی حق امتیاز موبایل خورشیدی ثبت کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، شرکت چینی شیائومی حق امتیاز اختراع یک موبایل جدید را ثبت کرده که دارای پنل خورشیدی است.

    طبق اطلاعات به دست آمده این حق امتیاز جولای سال گذشته در «سازمان جهانی مالکیت فکری»(WIPO) ارائه شده است. این حق امتیاز شامل چند تصویر از طراحی موبایل است.

    این طرح ها نشان می دهند موبایل خورشیدی مذکور دارای نمایشگری بدون فرورفتگی است، اما مشخص نیست دوربین جلویی آن در کجا قرار می گیرد. زیرا نشانی از ماژول دوربین جلویی پاپ آپ نیز در تصاویر وجود ندارد. بنابراین احتمال دارد این شرکت از فناوری تعبیه دوربین زیر نمایشگر  برای این موبایل استفاده کند.

     

    پشت دستگاه نیز  ماژولی با دو دوربین وجود دارد و حسگرهای دوربین به طور عمودی قرار گرفته اند.یک فلش ال ای دی نیز میان دو حسگر قرار دارد. علاوه بر آن پشت دستگاه نشانی از حسگر اثر انگشت نیست بنابراین، این ماژول احتمالا زیر نمایشگر قرار می گیرد.

    اما مهمترین بخش این موبایل پنل خورشیدی آن است که تقریبا بخش اعظم پشت دستگاه را می پوشاند. جالب آنکه این پنل از ماژول دوربین نازکتر است. با کمک این پنل  دستگاه به وسیله انرژی خورشیدی شارژ می شود.

    البته هیچ اطلاعاتی درباره عرضه یا ساخت این موبایل وجود ندارد. هرچند حق امتیاز آن ثبت شده  اما لزوما به معنای آن نیست که دستگاهی با این مشخصات به بازار عرضه می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر