حضور پررنگ بازی‌سازان ایرانی در گیم‌کانکشن فرانسه

عصر کالا- صنعت بازی‌سازی ایران با داشتن ۱۲ غرفه در نمایشگاه تجاری گیم کانکشن فرانسه حضور می‌یابد.

حضور پررنگ بازی‌سازان ایرانی در گیم‌کانکشن فرانسه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نمایشگاه تجاری گیم کانکشن فرانسه، یکی از معتبرترین رویدادهای تجاری صنعت بازی در دنیا است که با هدف انجام معاملات تجاری بین سازنده و ناشر برگزار می‌شود.

    با توجه به موثر بودن این نمایشگاه در امر تجارت بازی، در سال‌های اخیر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازی‌سازان ایرانی حمایت می‌کرد تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند و عموما با توجه به محدودیت‌های موجود به‌طور میانگین از سه شرکت حمایت می‌شد. امسال نیز پس از دریافت درخواست‌ها، سه شرکت سورنا، پاییزان و Black Cube Games از طرف بنیاد مورد حمایت گرفته و غرفه خواهند داشت.

    پس از ارائه پیشنهاد ویژه‌ی گیم کانکشن فرانسه برای بازی‌سازان ایرانی به‌دلیل روابط حسنه با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که یک پکیج ویژه با تخفیف 84 درصدی بود؛ بازی‌سازان ایرانی نیز به خوبی از این فرصت استفاده کردند. این پکیج شامل غرفه 4 متری و دو بلیت حضور در نمایشگاه می‌شد.

    هشت شرکت ایرانی راسپینا، آناشید، نوآگیمز، آواگیمز، ایدک و استودیو هنر نور و حرکت، دیجیتال درگون و دیدما؛ شرکت‌های فعال صنعت بازی در ایران هستند که به‌عنوان غرفه‌دار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز غرفه‌ای اختصاصی برای خود و رویداد تی‌جی‌سی سال آینده در این نمایشگاه خواهد داشت و بدین ترتیب سهم صنعت بازی ایران در نمایشگاه گیم کانکشن به 12 غرفه می‌رسد که تاکنون بی‌سابقه بوده است. علاوه برآن برخی از بازی‌سازان ایرانی نیز به صورت مستقل و به‌عنوان شرکت‌کننده و نه غرفه‌دار در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

    تاکنون بخش زیادی از صادرات بازی‌های ایرانی به بازارهای جهانی از طریق همین حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی چون گیمزکام و گیم‌کانکشن اتفاق افتاده است.

    نمایشگاه گیم کانکشن از تاریخ 10 آبان به مدت سه روز در شهر پاریس برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر